N-4K0 Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Jeg kan bare komme på gruveaktivitet på Røros og i Kongsberg, men begge er kommuner... Er det snakk om Kvikne hvor det har vært kobberverk og gruvedrift? Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Nei, alle svar er feil. Gruven det er snakk om var en nikkel-gruve. Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Rette svaret et Askim, så ja 🥳 Din tur 🤓 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 23. mars Del Skrevet 23. mars I ren mangel på gode alternativer "off the top of my head", skal vi til et land som en gang huset et berømt byggverk som ikke lenger eksisterer. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 24. mars Del Skrevet 24. mars Ikke USA. Jeg lar det fortsette uten hint en stund til. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 24. mars Del Skrevet 24. mars N-4K0 skrev (3 timer siden): Ikke USA. Jeg lar det fortsette uten hint en stund til. Ikke eksisterer, som i totalt utslettet, eller at bare ruiner gjenstår? Kjører en wild guess og sier Peru og Machu Picchu. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars Heller ikke riktig. Stedet i seg selv fins det vel ruiner av, men selve byggverket er kanskje mer av en legende, for det diskuteres fortsatt om det faktisk har eksistert. Men det eksisteret i hvertfall ikke i dag. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars Snakker vi "The lost city of Atlantis"? Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Ikke Atlantis. Vi snakker om et sted som har eksistert, med et byggverk som er mer eller mindre legendarisk og muligens bare en legende. Det eneste hintet jeg vil gi for øyeblikket er "kjent liste". Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Ja men, for alt vi vet så kan det hende Atlantis eksisterte på ordentlig... 🙄 Da gjetter jeg på England og Camelot og sånne runde bord 😁 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars Her har du laget en god oppgave, for jeg har ikke peiling. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 27. mars Del Skrevet 27. mars Trippelure skrev (På 26.3.2024 den 11:37 AM): Ja men, for alt vi vet så kan det hende Atlantis eksisterte på ordentlig... 🙄 Sant nok, men i tilfellet Atlantis er vel hele byen/stedet en legende. Det vi skal frem til er et sted som har eksistert, med et byggverk på stedet som kanskje bare er en legende. Jeg mener det er en klar forskjell der Og det er fortsatt ikke rett. Si fra hvis dere vil ha et hint, evt. gir jeg bare et hint i morgen hvis det rette svaret fortsatt ikke har dukket opp Lenke til kommentar
Trippelure Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars Da sier jeg Kolossen på Rhodos, har lurt på om jeg skal si det tidligere... Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars (endret) Riktig tenkt, men feil underverk 😅 Ikke glem at vi skal til landet hvor stedet ligger i dag. Endret 30. mars av N-4K0 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars N-4K0 skrev (3 timer siden): Riktig tenkt, men feil underverk 😅 Ikke glem at vi skal til landet hvor stedet ligger i dag. De hengende hager i Babylon i Irak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå