Sportsidiot Skrevet 28. april 2020 Del Skrevet 28. april 2020 Den som får godkjent rett svar lager ny oppgave. Jeg skal til det som er finans distriktet til et europeisk land sin hovedstad. Finansdistriktet ligger ikke i selve hovedstaden, men i en av forstadkommunene, eller rettere sagt 3 forstadskommuner. Her finnes det mange skyskrapere, noe det er lite av i selve hovedstaden. Finansdistriktes mest kjente skyskraper er en kopi av et av de mest berømte byggverkene inne i hovedstaden. Når man ser finansdistriktes navn kan man fort bli forledet til å tro at det er helt andre ting enn finans man driver med her. Hvilket finansdistrikt skal jeg til? Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 29. april 2020 Del Skrevet 29. april 2020 La Défense utenfor Paris 1 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 29. april 2020 Forfatter Del Skrevet 29. april 2020 Jepp din tur til å lage oppgave Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 29. april 2020 Del Skrevet 29. april 2020 Byen vi skal frem til er en gruveby som ligger i en dyp fjelldal. Rundt byen er det enorme klipper og stup hvor du finner mange fantastiske huler og grotter. Historisk sett har mange av disse hulene fungert som tilfluktsrom under invasjoner, da de er veldig vanskelige å nå selv for erfarne klatrere. Grunnet terrenget besto mesteparten av kollektivtransporten i byen av taubaner. Taubanenettet ble installert på 50-tallet for å frakte arbeidere rundt i hele dalen og opp til gruvene, og dekket det meste av landsbyen. Noen av taubanene er fremdeles i drift i dag, men er ganske gamle og slitte. Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 30. april 2020 Forfatter Del Skrevet 30. april 2020 Laughing Man skrev (10 timer siden): Byen vi skal frem til er en gruveby som ligger i en dyp fjelldal. Rundt byen er det enorme klipper og stup hvor du finner mange fantastiske huler og grotter. Historisk sett har mange av disse hulene fungert som tilfluktsrom under invasjoner, da de er veldig vanskelige å nå selv for erfarne klatrere. Grunnet terrenget besto mesteparten av kollektivtransporten i byen av taubaner. Taubanenettet ble installert på 50-tallet for å frakte arbeidere rundt i hele dalen og opp til gruvene, og dekket det meste av landsbyen. Noen av taubanene er fremdeles i drift i dag, men er ganske gamle og slitte. Skal vi til Chiatura i Georgia? Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 30. april 2020 Del Skrevet 30. april 2020 Sportsidiot skrev (5 timer siden): Skal vi til Chiatura i Georgia? Jess, det er riktig. 1 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 30. april 2020 Forfatter Del Skrevet 30. april 2020 Laughing Man skrev (2 timer siden): Jess, det er riktig. Jeg skal til en by som er sitt lands viktigste industriby, og en viktig elvehavn. Byens flyplass ligger forøvrig i nabolandet. Byen er kjent for sine store og viktige bedrifter innen legemiddel og kjemisk industri. Selv om det er helt annen type industri landet er mest kjent for. Byen er sitt lands 3 største og har blant annet arrangert kamper i Fotball EM. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 4. mai 2020 Del Skrevet 4. mai 2020 Sportsidiot skrev (På 30.4.2020 den 18.44): Jeg skal til en by som er sitt lands viktigste industriby, og en viktig elvehavn. Byens flyplass ligger forøvrig i nabolandet. Byen er kjent for sine store og viktige bedrifter innen legemiddel og kjemisk industri. Selv om det er helt annen type industri landet er mest kjent for. Byen er sitt lands 3 største og har blant annet arrangert kamper i Fotball EM. Fotball-EM 2008 ble avholdt i Sveits og Østerrike. Kan det være Basel i Sveits? 2 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 5. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2020 Scarvo skrev (På 4.5.2020 den 12.39): Fotball-EM 2008 ble avholdt i Sveits og Østerrike. Kan det være Basel i Sveits? Det er riktig, din tur til å lage oppgave. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 Det kan godt hende denne blir for enkel. Håper det går greit hvis så. Denne gang skal vi ut av Europa. Byen jeg vil dere skal forsøke å finne frem til er ikke hovedstad, men regnes likevel som sitt lands økonomiske sentrum. I perioden 1982-1991 vokste innbyggertallet med over fire millioner. Landet som byen ligger i har også et godt fotball-landslag som jevnlig deltar i mesterskap. Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 Første jeg tenkte var São Paulo ? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 Laughing Man skrev (15 timer siden): Første jeg tenkte var São Paulo ? Godt gjettet men ikke rett. Sør-Amerika er også feil verdensdel. Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 7. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2020 Scarvo skrev (På 5.5.2020 den 19.00): Det kan godt hende denne blir for enkel. Håper det går greit hvis så. Denne gang skal vi ut av Europa. Byen jeg vil dere skal forsøke å finne frem til er ikke hovedstad, men regnes likevel som sitt lands økonomiske sentrum. I perioden 1982-1991 vokste innbyggertallet med over fire millioner. Landet som byen ligger i har også et godt fotball-landslag som jevnlig deltar i mesterskap. Skal vi til Lagos? 1 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Lagos i Nigeria er helt rett, @Sportsidiot 1 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 8. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2020 Scarvo skrev (3 timer siden): Lagos i Nigeria er helt rett, @Sportsidiot Takk, var ikke så mange alternativer her egentlig. Jeg skal til en by som er den største i sitt land, den er og sitt lands økonomiske sentrum. Men er ikke hovedstad. Byen ligger på en øy, men har bruforbindelse med fastlandet. Fotballmessig er landet nok mest kjent for at den eneste gangen de var kvalifisert for VM boikottet de hele mesterskapet. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Jeg kjenner fotballhistorie ganske godt og vet at India boikottet VM i 1950. Og Mumbai er landets største by. Så da er det vel kanskje dit vi skal? 1 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 8. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2020 Scarvo skrev (1 time siden): Jeg kjenner fotballhistorie ganske godt og vet at India boikottet VM i 1950. Og Mumbai er landets største by. Så da er det vel kanskje dit vi skal? Mumbai er helt korrekt. Din tur til å lage oppgave. 1 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 11. mai 2020 Del Skrevet 11. mai 2020 Okey. Da prøver jeg å kjøre en norsk spesial. - Min hjemby - Har et fotballag på øverste nivå. - Ordføreren representerer Arbeiderpartiet - Noen kjente kvinnelige skuespillere kommer her i fra. 1 Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 11. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2020 Scarvo skrev (15 timer siden): Okey. Da prøver jeg å kjøre en norsk spesial. - Min hjemby - Har et fotballag på øverste nivå. - Ordføreren representerer Arbeiderpartiet - Noen kjente kvinnelige skuespillere kommer her i fra. Stavanger? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 12. mai 2020 Del Skrevet 12. mai 2020 Galt. Det er vanskelig å komme med hint uten å avsløre for mye. Men jeg prøver så får det bare være om dere løser den umiddelbart. Chips & is. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå