Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Får ikke redusert stilling/ulønnet permisjon

MØrianne

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt i kommunen med fast stilling (innenfor helse) frem til høsten. Mesteparten nattvakt, men noen dager på rad med dagvakt. 

Jeg studerer medisin i utlandet, og eksamensperioden min er i gang. Det er en grunn til at medisin er et fulltidsstudie, og eksamensperioden føles som +150%; den eneste grunnen til at jeg kan ha en jobb samtidig er at det er mulig å lese hele natten mens jeg sitter på jobb. 

Men dagvaktene går utover konsentrasjon/motivasjon, blandt annet på grunn av endret søvnrytme (jeg er ellers våken på natt og sover dag selv når jeg ikke jobber), som vedvarer noen dager etter jeg returnerer til vanlig rytme. Jeg trenger full konsentrasjon disse 1-2 månedene, så dette kan jeg IKKE ha. Dersom jeg ikke består eksamenene denne våren blir jeg kastet ut av skolen, og sitter igjen med nesten en million i lån.

Jeg fortalte dette skriftlig, fordi jeg ikke er så flink å snakke for meg, og bedte om redusert stilling eller permisjon uten lønn for dagvaktene. Jeg ble oppringt, og vi hadde en samtale der sjefen prøvde å hjelpe meg med en løsning: Jeg kan gi uke-dagvaktene mine bort til kolleger, men ikke helgedagene, pga. kollegene mine kan ikke jobbe flere helgevakter enn de gjør allerede (er noen regler der i kommunen som jeg ikke forstår).

Så nå er jeg stuck med helge-dagvakter som jeg ikke kan ha. Jeg ser en mulighet som ikke er ideell: Ta en Robert Moses og true med å si opp, med mindre de fikser dette. Men jeg vil gjerne beholde nattevaktene frem til høsten, så om dere har et bedre forslag så vil jeg gjerne høre det. Skolen kommer først, så jeg kommer til å gjøre dette om jeg må, selv om jeg føler meg litt skyldig i å gjøre det nå i disse uvanlige tider som sjefen min har det veldig travelt. Det er jo snakk om fremtiden min, som for meg er en smule viktigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...