Gå til innhold

Spm om Temperaturer..og litt diverse :)

klikko

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg ett TT lanfire kabinnett og en liten sprøyte med

arctic silver 5 :)

kabinettet har 4 vifter , en nederst foran, en på høyre side til hardiskene, en på vinduet, og en bak..... det virker som at viftene gir ganske god luftgjennomstrømning og de er rimelig stille :)

på cpuen har jeg en TT silent volcano 9 som jeg kjører på 1300 rpm (17 dba i følge Thermaltake)

Power supplyet mitt er også faktisk ganske stille merkelig nok...

nå om dagen har jeg en Cpu temp på 44 grader opptil 57 grader....er dette bra??

har hørt at cpuen jeg har (amd athlon 1900++ palomino) lager ganske mye varme...... men jeg har egentlig ikke så peiling på det så.... men uansett!!! det virker som at kabinnet holdes ganske kjølig (merker egentlig ikke særlig forskjell når man stiller på hastigheten på viftene...)

hvilken temperatur bør jeg forvente med så mange vifter???

systemet er så stille som jeg tror er mulig..bortsett fra harddiskene som bråker

litt....

noen andre som har TT lanfire??? hva synes dere om kabinnettet?

Godt Nyttår!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ryddig osv i kabinette? det er viktig og ikke ha masse kabler osv hengende rundt forbi som meg. jeg har 2 kabinettvifter og en coolermaster cpu vifte:P cpu`en er en xp2100+ og tempen er på rundt 44-48 uten as5 du burde nok ha litt lavere temp!

Lenke til kommentar

hmm fullt mulig det... ja jeg har akkurat rydda litt i kabinettet så det ble ganske fint til slutt :) har også satt på et par "kabelsamlere" på de ledningene som går fra viftene på siden og bak....

det kan kanskje være at jeg kjører cpu vifta bare på 1300 RPM....???

hva kjører du din på?

takk for svar :-)

Lenke til kommentar

er vel kanskje en grei temp jeg har egentlig...... tror ikke volcano 9 er den beste vifta og finne men...stille er den iallefall!!!....

joda er visst noe sånnt at AC trenger 100 timer å "kjøre" seg inn på...

har vel hatt det i en uke ca tenker jeg :)

fred ut!

:w00t:

tror dere jeg ville fått noe særlig ut av å kjøpe et PSU med en sånn stor vifte i bunnen?? (source,mist,chill innovation...noe sånnt)

http://www.netconnection.no/lucys/

det øverste F.eks...!?!?

noen ideer??

Lenke til kommentar
Var det ikke sånn at ArticSilver5 trengte en uke på seg før den virket 100% ??

Kontrollert 3-fase viskositet

AS5 inneholder ikke silikon. Væsken som sølvpartiklene er blandet i består av en spesiell blanding polysyntetiske oljer som sammen gjør at pastaen gjennomgår 3 forskjellige faser.

Fase 1: Når pastaen klemmes ut fra tuben har den en konsistens som gjør den lett å spre ut i et jevnt og tynt lag.

Fase 2: Under "innkjøringsperioden" blir pastaen mer tyntflytende slik at den lettere fyller ut de mikroskopiske ujevnhetene mellom prosessor og kjøler.

Fase 3: I den tredje og siste fasen, som vil vare fra 50 til 200 timer, blir pastaen gradvis mer tyktflytende inntil den inntar sin endelige konsistens som gir pastaen sin langtidsstabilitet.

Viktig: På grunn av den unike fasongen og størrelsen til sølvpartiklene i AS5 kan det ta opptil 200 timer å oppnå maksimal termisk ledeevne partikkel-til-partikkel og for kontaktflaten mellom prosessor og kjøler å oppnå maksimal termisk ledeevne. Prosessortemperaturen vil falle 2°C-5°C under denne "innkjøringsperioden".

Kilde: Microplex

Lenke til kommentar

ok takk folkens :)

det blir jo lavere temp når jeg tar opp speeden på cpu vifta men....den bråker...så det funker fett egentlig som det er :=)

har faktisk opplevd at denne cpuen i det forrige kabinettet mitt (uten noen vifter) kom opptil 80 C......helt sykt hehe tok med en gang av dekselet....så gikk den ned til 60 c....

så når jeg kjøpte meg nytt kabinett gikk den vel ned til 50 c gjennomsnittlig kanskje...så etter jeg installerte cpuidle så gikk den nesten ned 10 c til (ligger

nå på 41.7 c)

jeg bør jo egentlig være fornøyd med det? alt er så stille og digg så :)

pis!

:w00t:

Lenke til kommentar

min ligger på 36-37, men hvor skal målern stå ? jeg har presset den inn i mellom kjøleribbene nesten helt inntil den tykke delen (mot cpu), er dette riktig? eller skal jeg vente til pastaen har tørka, og sette ledninga rett uttapå pastaen ?

Lenke til kommentar

måleren skal være under cpuen, du må ta av vifta og cpu, feste måleren under cpu med noe teip saker som følger med, ta ledningene fra måleren gjennom de pinnene på cpuen og sette cpu på igjen...og vifte :)

har du tt lanfire forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...