Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Erfaringer med ASUS ROG Rapture GT-AX11000?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen fasiter når det gjeler wifi, og sett ut i fra en del begrensninger i forhold til regulativer er det ikke sagt at en ruter til 5000 kr er så mye bedre wifi-messig enn en ruter til en brøkdel av prisen.

Dette er mye av bakgrunnen til at dekningsproblemer for mange i praksis kun lar seg løse via mesh-løsninger. Uten å vite detaljer om dine behov og hvilken ruter du har fra før, vil den generelle anbefalingen nok kanskje ha vært en mesh-løsning. Hvis man ser for seg også å skulle ha 500 Mbps via wifi, vil det stille ekstra krav, der kablet oppkobling til mesh-satellittene vil være fordelsmessig. 

I tillegg er det de færreste klienter som i praksis klarer 500 Mbps. Via wifi 6 ja, under gode forhold, kan det være mer vanlig. Få klienter støtter foreløpig wifi 6. Har også 500 Mbps og god wifi, men en del klienter vil i praksis bare klare kanskje 1/3 av dette selv om de har 802.11ac-støtte.

Hvis man ikke har mulighet for kablet oppkobling av mesh-satellittene, vil det være en fordel med dem som har et dedikert frekvensbånd for kommunikasjon mot ruter/hovedenhet og mellom seg. Da brukes ikke samme 5GHz-frekvensbånd som for kommunikasjon ut mot satellittene. 

Endret av NULL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Har i dag Netgear Orbi RBK53 som kanskje burde være det "beste" Mesh systemet, det greier ikke en gang 1/3 av det dem lover. Jeg har kablet(Cat6) i mellom alle rotuer/nodene i tilegg. Hadde håpet de ville 2-300 og bedre dekning enn idag ihverfall

Lenke til kommentar

Om man har Asus ROG Rapture GT-AX11000 med teoretisk wifi speed 11000Mbps, så har man selvfølgelig den teoretisk farten i det området rundt GT-AX11000 dekker.

Og sette man den GT-AX11000 i Aimesh nettverk sammen med Asus RT-AC68UF med teoretisk wifi speed 1900Mbps, så har man den teoretisk farten i det området rundt RT-AC68UF dekker? Alt etter hvem som har kraftigs signaler?

Etter lest litt om Netgear og man blander Netgear produkter sammen så trekker det ned wifi speeden til den dårligste mesh router/noden man kobler sammen med. Det ønsker ikke jeg om jeg kjøper meg Asus / nytt Mesh nettverk.

Det jeg lurer på vil det skje med Asus og? Trekker det ned til dårligste WiFi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...