Adrax Skrevet 28. april 2020 Del Skrevet 28. april 2020 Har en bil jeg ønsker å få sjekket understellet på. Hovedsaklig fordi jeg hører dunkelyder bak i understellet. Men også fordi jeg vet at enkelte bremsedeler og støtdempere ikke er byttet siden bilen var ny. Har også lagt merke til en sprukket støvmansjett på ene støtdemperen fremme der jeg kunne se mye rust bak mansjetten. Er en CRV III med 240.000 km. Disse er også kjent for at f.eks. lenkearmer og andre foringer kan bli dårlig. Vil rett og slett ha en grundig sjekk av understellet, bremser og samtidig se etter lekkasjer. Hva slags kontroll bør jeg bestille for å få en grundig sjekk av understell der jeg får tilbake et papir med nøyaktig informasjon om hvilke deler som må byttes? Ønsker å bestille deler selv og prøve å bytte dem selv når jeg har fått vite hva som må byttes. Hva er mest verdt penga? - Vanlig verkstedtime der jeg ber de sjekke understellet? - Tilstandsrapport? - 20-punktsjekk? (Automester-verksteder) - EU-kontroll? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. april 2020 Del Skrevet 28. april 2020 Det er avhengig av hvor lenge det er til neste eu-kontroll må gjøres. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. april 2020 Del Skrevet 28. april 2020 NAF pleier å gjennomføre ganske grundige sjekk. Bestill en tilstandsrapport fra dem så får du en mye bedre rapport enn en vanlig EU-kontroll. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 28. april 2020 Forfatter Del Skrevet 28. april 2020 mobile999 skrev (1 time siden): Det er avhengig av hvor lenge det er til neste eu-kontroll må gjøres. Det er 1 år til neste EU-kontroll. FrihetensRegn skrev (57 minutter siden): NAF pleier å gjennomføre ganske grundige sjekk. Bestill en tilstandsrapport fra dem så får du en mye bedre rapport enn en vanlig EU-kontroll. Føler det er litt bortkastet med en full tilstandsrapport når det eneste jeg lurer på er tilstanden i understellet. Har ikke løftebukk eller støttebukker så kommer ikke under for å få sjekket selv. Tilstanden på alt annet har jeg rimelig kontroll på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå