U1ven Skrevet 27. april 2020 Del Skrevet 27. april 2020 Hei, jeg har et enkeltmannsforetak som nylig har startet opp. Jeg forventer at inntektene til foretaket vil ligge mellom 100.000 - 500.000 i år. Jeg har ingen greie på økonomisk styring eller administrering overhodet. Har dere noen gode tips? Jeg bruker sBanken. Bør jeg integrere og betale for å bruke og integrere Fiken? Vil jeg spare mye arbeid på det? Jeg har enda ikke gått til innskaffing av bankkort til firmaet. Bør jeg gjøre det? Har det noe å si om jeg bruker mitt private bankkort på å handle inn utstyr til bedriften? Hvordan tar jeg "lønn"? Hvordan skal det registreres? Jeg lanserer snart nettbutikk med bedriften for økt salg (tidligere kun brukt finn.no). Hvordan skal avgift implementeres der? Standardavgift 25% på alle kjøp? Mulig jeg kommer på flere spørsmål underveis. Takk på forhånd for hjelp. Jeg vet jeg er en gjøk. Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 28. april 2020 Del Skrevet 28. april 2020 Skaff deg en regnskapsfører. Lenke til kommentar
Warm Vanilla Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg har Sbanken og Fiken. Har egen konto i Sbanken hvor jeg mottar inntekter. Tenker jeg skal bestille eget "firmakort" for denne kontoen, så jeg slipper det blandes så mye med privatøkonomien. (Ja, jeg vet det er det "samme", når man driver ENK). Men opprett en egen, så slipper du mye ekstraarbeid, når du importerer fra Sbanken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå