Gå til innhold

Ekko hele tiden... Hvordan få det vekk?

Anbefalte innlegg

Jeg har støtt på et plagsomt problem på maskinen min. Plutselig har jeg fått ekko på alle lyder ( på standard windows lyder og f.eks avspilling av video).

Det virker som en eller annen driver har knyttet seg opp mot lyddriverne og lagt på ekko på alle lyder.

Noen som har vært borti dette og har peiling?

Noen som har peiling på hvor jeg skal begynne å leite?

Utrolig plagsomt når jeg snakker med noen via Teamspeak.

-Wolf5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig har jeg rebootet maskinen. (me no newbie).

Jeg har et SB Audigy lydkort, men har egentlig aldri installert kontrollpanel greiene som fulgte med lydkortet, kun selve driverne. Dermed har jeg ikke tilgang til noen EAX innstillinger tror jeg. Fant det ihvertfall ikke under "Lyder og Multimedia" i kontrollpanelet.

Det kan jo tenkes at et av spillene jeg har kjørt har satt i gang EAX effektene og at det ikke har blitt tilbakesatt etter avslutting av spillet.

Skal prøve å starte opp det forrige spillet jeg spillte og avslutte på korrekt vis. Om ikke det funker så får jeg installere SB kontrollpanelet og finne det der. Har sett de lydeffektene før under en tidligere installasjon av Windows, men siden jeg denne gangen ikke installerte dette kontrollpanelet så må det være et annet spill eller program som har satt disse settingsene.

Takk for input.

-Wolf5

Lenke til kommentar

Jeg har audigy, og har hatt akkurat samme problemet. Et eller annet hadde gjort at eax-effektene sto på "auditorium", og dette var faktisk slik, selv om jeg reboota maskinen. Jeg tok å skrudde effekten av hver gang jeg starta maskinen, og etter en fem seks ganger, ble problemet borte.

Jacob

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...