Black Star Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Skal snart kjøpe meg DVD brenner, og har sett litt på denne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl Hovedsaklig skal den brukes til å lage DVD plater av mine egne og en kamerats filmer, med diverse ekstramateriale og sånt. Men jeg vil også gjerne bruke den til backup av store filer, i stor hastighet. Det jeg lurer mest på er dette : -Hvordan er denne når det gjelder kompatibilitet med DVD plater (fortrinnsvis DVD-R til film, gjerne DVD+R til data). -Følger det med ok software for å lage egne DVD utgivelser med menyer, ekstramateriale, lydspor, ikke tvungen teksting osv...? -Er den virkelig raskere på DVD+R enn 4x brennere... og er DVD-R brennehastigheten like bra som på andre brennere? -Den koster litt mer enn andre, men Plextor har jo fått veldig mye god omtale, og det er solide brennere. Er det imidlertid verdt denne prisen? -Er den godt egnet til å brenne både DVD filmer og data? Hvis du skal komme med tips om andre brennere, må det være forklart hvorfor det du anbefaler er så mye bedre enn akkurat Plextor brenneren. Utsagn som "Velg X fordi det er best" blir ignorert. Så... hvis du kan svare på noe eller alt overfor, blir jeg veldig takknemlig for svar. -Afseth Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 TDK platene er de beste jeg har prøvd til denne brenneren. Har prøvd andre også, og de var ok. Emtec var ikke så bra, men kunne brenne på de. TDK DVD+R 1-4x skrives i 8X hastiget. Verbatim plater er sikkert like gode om ikke bedre enn TDK igjen, men har ikke prøvd disse selv enda. Har brent film både i + og - formatet, ingen problemer med å se disse på stuespilleren. Ingen problemer med å brenne noe enten det er film eller datafiler. Vil tro den brenner DVD-R minst like bra/fort som andre brennere, har ikke hørt noe annet. Men dette er hva jeg tror, ikke noer jeg har testet ut. Har heller ikke giddet prøve plextor sin software som fulgte med. Kjøpte bulk, så jeg vet ikke hvordan annen programvare som følger med fungerer. Men jeg er absolutt fornøyd med brenneren. Det er plextor kvalitet, intet som skrangler her iallfall. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Har brent film både i + og - formatet, ingen problemer med å se disse på stuespilleren. Takk for svar... Jeg har nemlig en Plextor CD brenner som fungerer meget bra. Man merker godt at det er Kvalitet (med stor K) i denne dingsen, så hvis DVD brenneren virker like solid, er jeg storfornøyd. Når det gjelder film, kan jeg kun vise DVD-R på min stasjonære DVD spiller (når jeg får oppgradert firmware'n på den da) Toshiba SD-3109. Derfor -R til film, men +R til data ettersom det brennes kjappere. Foresten noen som vet om det er DVD-R som er mest standard til film nå for tiden? Virker som det formatet støttes av de fleste stasjonære, mens +R er litt mindre utbredt. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Foresten noen som vet om det er DVD-R som er mest standard til film nå for tiden? Virker som det formatet støttes av de fleste stasjonære, mens +R er litt mindre utbredt. Nei. Er vel ikke noe som er mer standard enn noe annet etter det jeg vet. Selv kjører jeg DVD+R og DVD+RW på både den 2 år gamle og den splitter nye DVD-spilleren min. Går glatt uten noen form for firmware oppgradering på noen av dem. Endret 30. desember 2003 av Cappo Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg har ikke testet alle platene/formatene som er på denne brenneren, men du merker betydelig forskjell på 4X DVD+R og 8x DVD+R. Brente ca. 4,1GB på 7 min og 11 sek. Fra begynnelse til slutt (Inkludert Lead in og Lead Out) Dette var brent på Memorex DVD+R 4x plater. Har kjøpt noen Verbatim 4x men ikke testet de, og Verbatim er de første på markedet med 8x DVD+R plater... Jeg er svært fornøyd med brenneren (Har forresten Limited Edition, Sort) Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Fra en annen tråd: (eberland @ 29/12/2003 : 20:10) Min egen private teori er:DVD-R til data DVD+R til film (selv om film bare er data som kan leses av en standalone DVD-spiller) Teorien din er feil. For +/-R-plater er -R noe mer kompatibelt med stuespillere, og derfor etter min mening bedre enn +R. For +/-RW-plater kan +RW være mer hensiktsmessig dersom du vil redigere filmen direkte på platen. Tråden Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Fra en annen tråd: (eberland @ 29/12/2003 : 20:10) Min egen private teori er:DVD-R til data DVD+R til film (selv om film bare er data som kan leses av en standalone DVD-spiller) Teorien din er feil. For +/-R-plater er -R noe mer kompatibelt med stuespillere, og derfor etter min mening bedre enn +R. For +/-RW-plater kan +RW være mer hensiktsmessig dersom du vil redigere filmen direkte på platen. Tråden Tenker jeg kommer til å kjøre -R til film (mest utbredt blant stasjonære spillere) og +R til data. Har bestilt noen 8X +R plater fra Verbatim, så det er det naturlige valget til data. Toshiba spilleren min trenger faktisk en firmware upgrade før jeg kan spille brente DVD plater, og da kun -R (har prøvd, men det går ikke). Heller ikke min Pioneer DVD Rom takler brente DVD plater. Sjekket på en eller annen kjent DVD side også. Men forhandleren min sier at det ikke er noe Toshiba gjør selv, ettersom de heller vil selge nye spillere, og at man må kjøpe piratchips og få ett verksted til å sette den inn. Blir antakeligvis dyrere enn en ny DVD spiller som kan kjøre -R. Problemet er at Toshibaen er veldig avansert og har fantastisk bilde/lyd kvalitet med ekte 5.1 utgang, dobbel tray og greier. Jaja, får kjøpe en liten, tynn Panasonic kun til -R bruk da. Får jo 20% på butikkenes innkjøpspris på den, så det er ikke all verden. Har nå ihvertfall bestilt Plextoren fra Komplett, og gleder meg til den kommer i hus. Så får jeg bestille en Panasonic når jeg er på jobben i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå