Selvbyggern Skrevet 26. april 2020 Del Skrevet 26. april 2020 hei Har nettopp kjøpt meg en ny pc, og ønsker å få endret refresh raten til skjermen fra 60hz til 120hz. Skjermkortet i pc'n er ASUS GeForce RTX 2080 SUPER DUAL EVO OC V2 (den har 3 DP og en HDMI inngang) Skjermen er en gammel BenQ XL2410T med DVI-D, HDMI og VGA utgang. Skjermen støtter 120hz, men bare gjennom DVI-D. Skjermkortet har ingen DVI inngang. Så jeg kjøpte en DVI-D dapter til HDMI https://www.clasohlson.com/no/Exibel-DVI-D-til-HDMI-adapter/p/38-8256 og brukte DVI-D kabel fra skjermen til adapteren og så inn i skjermkortet via HDMI. Likevel får jeg ikke noe alternativ til å endre til 120hz. Er det noe som vet hvordan jeg kan få brukt denne skjermen til skjermkortet med 120hz refresh rate? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2020 Del Skrevet 26. april 2020 (endret) Er ganske sikker på at du må gå fra DP til DVI-D. https://www.amazon.com/Dell-BIZLINK-DisplayPort-Adapter-Powered/dp/B003XYBA72/ref=sr_1_4 Edit: Garanterer ikke at den funker, men så den ble anbefalt på et annet forum. Endret 26. april 2020 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Selvbyggern Skrevet 26. april 2020 Forfatter Del Skrevet 26. april 2020 Det var det jeg fryktet, de adapterne jeg har sett koster såpass mye at jeg heller vurdere å kjøpe en ny skjerm. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 26. april 2020 Del Skrevet 26. april 2020 49 minutes ago, Selvbyggern said: snip Du må ha et aktivt adapter for å få 120Hz å det koster like mye som en habil ny skjerm med 144hz Lenke til kommentar
NULL Skrevet 26. april 2020 Del Skrevet 26. april 2020 1 hour ago, Mumriken said: Du må ha et aktivt adapter for å få 120Hz å det koster like mye som en habil ny skjerm med 144hz Må vel være en Dual-Link DVI-adapter tenker jeg? Så da må man også huske å ha en Dual-Link DVI-kabel. I praksis høres ut som heller bare bør kjøpe ny skjerm. 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 26. april 2020 Del Skrevet 26. april 2020 1 minute ago, NULL said: Må vel være en Dual-Link DVI-adapter tenker jeg? Så da må man også huske å ha en Dual-Link DVI-kabel. I praksis høres ut som heller bare bør kjøpe ny skjerm. Jepp, var det jeg konkluderte med selv. Riktignok noen år siden jeg var i den situvasjonen. Tviler på det har blitt noe billigere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå