ace_ventuora Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 det finnes en basskasse ennad i familien jeg kansje får lagt hendene mine på. den er hjemmebygd(har aldri sett den selv) men skal vist vere ca.2 m lang 0,5 m høy og litt over 1 m bred. kun 1 membra, plasert på en av langsidene. ingen vet lenger hvor mange watt den er på. vet noen hvor mange watt den kan vere på, og om det finnes en forsterker som kan få den til å yte max? den gir vist noe f*** ta lyd, forsterkeren som ble brukt da er ødelagt. den er ca. 25 år gammel. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg ville anbefalt en NAD214/216 i brokobling. Det er najs det Lenke til kommentar
LeeCoo Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg vil anbefale en titt på [url="http://www.ljudia.no"]ljudia.no[/url] det er ei bra side. En kamerat av meg har seriøst bra annlegg med høytalere og forsterker der ifra Lenke til kommentar
/\/\ Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg ville anbefalt en NAD214/216 i brokobling. Det er najs det He, he. Eller en Classè CA-401 effektforsterker. 3200watt brokoblet i 4 ohm og 1600watt brokoblet i 8 ohm. Litt drøy pris da: 80 000. Men jeg kan tenke meg at en Nad 218 ville gjort gjobben bra nok. Den er jo brokoblingsbar, og vil da fungere som en-kanals forsterker med en effekt på 700watt. I vanlig stereo har den 200watt. Tror ikke prisen er så drøy heller. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Til denne oppgaven ville jeg valgt en bilfortserker, feks denne http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=930580 &cart_id= brokoblet gir den ca 500watt rms i 4ohm, og dette er ikke så dårlig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Til denne oppgaven ville jeg valgt en bilfortserker, feks denne http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=930580 &cart_id= brokoblet gir den ca 500watt rms i 4ohm, og dette er ikke så dårlig Da trenger han en KRAFTIG strømforsyning også. Bedre å kjøpe en kraftig inne-forsterker om han skal bruke den inne. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hvis han kjøper en god batterilader er det inget problem Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Til denne oppgaven ville jeg valgt en bilfortserker, feks denne http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=930580 &cart_id= brokoblet gir den ca 500watt rms i 4ohm, og dette er ikke så dårlig 500 watt RMS. Moroklumpen.... 500watt : 14.4 volt = 34,7 Amper Så en bilader som kan levere 34 amper er temlig RÅ. + at den trekker mer en 500 watt siden den skal levere det, litt svinn i varme. Skjerp deg Kjøp deg en nad og brokoble den du heller. Testet og bekrefter at det virker. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Hvis han kjøper en god batterilader er det inget problem Stemmer hvis han bruker batterier til bilforsterkeren og ønsker å lade dem opp iblandt Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 hva med gassen som kommer fra batteriet da? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Seriøst, skjerp dere med de bilforsterker-greiene. Bilamp hører hjemme i bil, ikke i hus. Dessuten blir vel 500W RMS for puslete dersom subben er så stor som trådstarter vil ha det til. Igjen er PA-forsterkere tingen. Vil få lov å anbefale en av mine yndlinger, RMX-1450 fra QSC. Disse sparker fra noe enormt. Brokoble en sånn, så skulle vi være i mål. http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...gi?id=708426%20 bfisk Lenke til kommentar
drbass Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Gassen som kommer fra batteriet? Javel. Så dere mener at han skal kjøpe en forsterker til 8 dere da, for å dra en gammel sub? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 hva med gassen som kommer fra batteriet da? hva mener du? drive bassen med gassen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Tror han tenker på gassen som kommer fra batteriet når det lades. Nastye greier. Vet ikke helt hvor giftig den er, men den kalles ikke knallgass for ingenting. hehe. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Angående gass og batterier, så finnes det batterier som er beregnet på innendørs bruk og lading. Måtte bare tilføye det Men det hele med å bruke bilforsterker er vel ingen god ide. Noe av det dummeste jeg har hørt faktisk. Man får da forsterkere som er har krefter i fleng til vanlige anlegg. Flere veldig gode forslag i tråden. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Angående gass og batterier, så finnes det batterier som er beregnet på innendørs bruk og lading. Måtte bare tilføye det Men det hele med å bruke bilforsterker er vel ingen god ide. Noe av det dummeste jeg har hørt faktisk. Jeg må innrømme at det kunne vært morsomt med en stooor basskasse koblet til en stooor bilforsterker drevet av et stooort batteri som lades opp og utvikler masse skumle og eksplosive gasser Lenke til kommentar
Bose Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Sier bare en ting:Pa forsterker. QSC har mye bra på den fronten.MEn der burde vel den Behringer saken funke greit? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Gassen som utviklest når blybatteri lades er reint hydrogen. Den er ikkje giftig, men det smeller noko j**** viss den blandes i eit viss forhold med luft, og antennest. (det er ein grunn til at store bateribanker plaserest i egne rom, med god gjennomluftning) Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Dropp nå de idiotiske idéene om bilforsterkere, da! PA-amper her er tingen, evt store hifiamper. Bilforsterkere ville jeg ikke vurdert om det var så var dommedag. Tror han tenker på gassen som kommer fra batteriet når det lades. Nastye greier. Vet ikke helt hvor giftig den er, men den kalles ikke knallgass for ingenting. hehe. Knallgass er det samme som hydrogengass, H2. Den er vel ikke så veldig giftig, men som det påpekes, smeller noe heftig under visse omstendigheter. Sier bare en ting:Pa forsterker. QSC har mye bra på den fronten.MEn der burde vel den Behringer saken funke greit? Vil få lov å anbefale en av mine yndlinger, RMX-1450 fra QSC. Disse sparker fra noe enormt. Brokoble en sånn, så skulle vi være i mål. http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...gi?id=708426%20 tror vi en ganske enige. Det er bra det er noen andre vettuge personer her bfisk Lenke til kommentar
drbass Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Husk at dere ikke vet noe om elementet heller da, kan være et dårlig element eller ett lettdrevent element. SÅ å foreslå dyre fortserkere er vel intet vits når man ikke har peil på hvordan element det er, ikke engang tommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå