Gå til innhold

trenger fortsterker


Anbefalte innlegg

det finnes en basskasse ennad i familien jeg kansje får lagt hendene mine på. den er hjemmebygd(har aldri sett den selv) men skal vist vere ca.2 m lang 0,5 m høy og litt over 1 m bred. kun 1 membra, plasert på en av langsidene. ingen vet lenger hvor mange watt den er på. vet noen hvor mange watt den kan vere på, og om det finnes en forsterker som kan få den til å yte max?

 

den gir vist noe f*** ta lyd, forsterkeren som ble brukt da er ødelagt. den er ca. 25 år gammel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville anbefalt en NAD214/216 i brokobling. Det er najs det :D

He, he. Eller en Classè CA-401 effektforsterker. 3200watt brokoblet i 4 ohm og 1600watt brokoblet i 8 ohm. Litt drøy pris da: 80 000.

 

 

Men jeg kan tenke meg at en Nad 218 ville gjort gjobben bra nok. Den er jo brokoblingsbar, og vil da fungere som en-kanals forsterker med en effekt på 700watt. I vanlig stereo har den 200watt. Tror ikke prisen er så drøy heller.

Lenke til kommentar
Til denne oppgaven ville jeg valgt en bilfortserker, feks denne http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=930580 &cart_id=

 

brokoblet gir den ca 500watt rms i 4ohm, og dette er ikke så dårlig

500 watt RMS. Moroklumpen....

 

500watt : 14.4 volt = 34,7 Amper

 

Så en bilader som kan levere 34 amper er temlig RÅ.

+ at den trekker mer en 500 watt siden den skal levere det,

litt svinn i varme.

 

 

Skjerp deg :wallbash:

 

 

Kjøp deg en nad og brokoble den du heller.

Testet og bekrefter at det virker.

Lenke til kommentar

Seriøst, skjerp dere med de bilforsterker-greiene. Bilamp hører hjemme i bil, ikke i hus. Dessuten blir vel 500W RMS for puslete dersom subben er så stor som trådstarter vil ha det til.

 

Igjen er PA-forsterkere tingen. Vil få lov å anbefale en av mine yndlinger, RMX-1450 fra QSC. Disse sparker fra noe enormt. Brokoble en sånn, så skulle vi være i mål.

 

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...gi?id=708426%20

 

bfisk

Lenke til kommentar

Angående gass og batterier, så finnes det batterier som er beregnet på innendørs bruk og lading. Måtte bare tilføye det :p

 

Men det hele med å bruke bilforsterker er vel ingen god ide. Noe av det dummeste jeg har hørt faktisk. :roll:

Man får da forsterkere som er har krefter i fleng til vanlige anlegg. Flere veldig gode forslag i tråden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Angående gass og batterier, så finnes det batterier som er beregnet på innendørs bruk og lading. Måtte bare tilføye det :p

 

Men det hele med å bruke bilforsterker er vel ingen god ide. Noe av det dummeste jeg har hørt faktisk. :roll:

Jeg må innrømme at det kunne vært morsomt med en stooor basskasse koblet til en stooor bilforsterker drevet av et stooort batteri som lades opp og utvikler masse skumle og eksplosive gasser :dribble::scared:

Lenke til kommentar

Dropp nå de idiotiske idéene om bilforsterkere, da! PA-amper her er tingen, evt store hifiamper. Bilforsterkere ville jeg ikke vurdert om det var så var dommedag.

 

Tror han tenker på gassen som kommer fra batteriet når det lades. Nastye greier. Vet ikke helt hvor giftig den er, men den kalles ikke knallgass for ingenting. hehe.

 

Knallgass er det samme som hydrogengass, H2. Den er vel ikke så veldig giftig, men som det påpekes, smeller noe heftig under visse omstendigheter.

 

Sier bare en ting:Pa forsterker. QSC har mye bra på den fronten.MEn der burde vel den Behringer saken funke greit?
Vil få lov å anbefale en av mine yndlinger, RMX-1450 fra QSC. Disse sparker fra noe enormt. Brokoble en sånn, så skulle vi være i mål.

 

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...gi?id=708426%20

 

:yes: tror vi en ganske enige. Det er bra det er noen andre vettuge personer her ;)

 

bfisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...