Eirik_R Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 korleis er polane i ein batteriladar kobla? går det + -> + og - -> -, eller går det + -> - og - -> +? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hva mener du? Hvordan du kobler èt batteri til en batteriladder, eller flere batteri til en batteriladder? Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 for å svare slik som fader'n hadde villa jort; JA! men + går inn på + logisk nok.. ellers så vil du reversere spenninga på batteriet, og det er ikke bra/krever mye strøm, ødelegger batteriet og er ikke bra for noe..) Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 så la oss sei eg tek straum frå eit adapter i veggen, då skal eg ta + pol på batteriet og koble til + på adapteret? det verkar logisk, men eg begynte liksom å tvile Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 så la oss sei eg tek straum frå eit adapter i veggen, då skal eg ta + pol på batteriet og koble til + på adapteret?det verkar logisk, men eg begynte liksom å tvile Jau.... Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 takk for alle svar dersom du skulle sjå noko som er feil har du omtrent ei veke til å gi beskjed før huset mitt tek fyr Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 er det e bilbatteri burde du kanskje innom jord en tur? mener å ha hørt det....tror du kan ødelegge diodebroa i dynamoen tror det avr dette læreren sa Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 er det e bilbatteri burde du kanskje innom jord en tur? mener å ha hørt det....tror du kan ødelegge diodebroa i dynamoen tror det avr dette læreren sa Hva det eventuellt kan skade har jeg ikke satt meg så nøye inn i. Men jeg har også tilegnet meg dette med at man skal sette minus fra lader, på chassis eller annet jordet punkt når man skal lade et montert bilbatteri. (pluss på pluss seff)Men med dagens biler er det vel frarådet og lade batteriet montert uansett -grunnen den skjøre elektronikken. Med mindre man har en veldig finurlig lader da. Lenke til kommentar
icer Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Men med dagens biler er det vel frarådet og lade batteriet montert uansett -grunnen den skjøre elektronikken. Med mindre man har en veldig finurlig lader da. Bare koble fra kablene det, det som de mener (tror jeg) er at når du lader batteriet kommer det reversert strøm inn til dynamoen og det er ikke så bra, var en gammel gubbe som sa det til meg engang, om det ligger noe i det vet jeg ikke... Menne, bare for å vere sikker: du er sikker på at batteriet kan lades opp igjen sant? Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 det er ikkje bil som skal ladast, det er oppladbare batteri tilsvarande AA og AAA, men oppdaga at adapteret til veggen hadde 6.8, 9 og 12 volt, kunne ikkje koble det til 3 volt (to serie AA) Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Jeg har et lite spørsmål. Hvis jeg har seriekoblet to oppladbare batterier (1.5v AA batterier) kan jeg da lade disse mens de er seriekoblet? er det bare å tilføre 3v på dem så blir de ladt.. Hvis jeg finner en grei måte å få ladet disse på blir det kanskje Mouse Mod snart..... Vil USBportet takle å tilføre batteriet nokk strøm til å lad?... skal sef. senke volta fra 5v til 3v da. Endret 19. januar 2004 av EspenGunnufsen Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 bortsett frå at dei ikkje er i ei mus, så er det det samme som eg vil gjere, men eg har ikkje prøvd endå, for lat til å stikke på butikken som har adapter, har ingen passande frå før. det er 1,5 mil dit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå