Gå til innhold

batterilading

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det e bilbatteri burde du kanskje innom jord en tur? mener å ha hørt det....tror du kan ødelegge diodebroa i dynamoen

tror det avr dette læreren sa

Hva det eventuellt kan skade har jeg ikke satt meg så nøye inn i. Men jeg har også tilegnet meg dette med at man skal sette minus fra lader, på chassis eller annet jordet punkt når man skal lade et montert bilbatteri. (pluss på pluss seff)Men med dagens biler er det vel frarådet og lade batteriet montert uansett -grunnen den skjøre elektronikken. Med mindre man har en veldig finurlig lader da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Men med dagens biler er det vel frarådet og lade batteriet montert uansett -grunnen den skjøre elektronikken. Med mindre man har en veldig finurlig lader da.

Bare koble fra kablene det, det som de mener (tror jeg) er at når du lader batteriet kommer det reversert strøm inn til dynamoen og det er ikke så bra, var en gammel gubbe som sa det til meg engang, om det ligger noe i det vet jeg ikke...

Menne, bare for å vere sikker: du er sikker på at batteriet kan lades opp igjen sant?

Lenke til kommentar

Jeg har et lite spørsmål.

Hvis jeg har seriekoblet to oppladbare batterier (1.5v AA batterier) kan jeg da lade disse mens de er seriekoblet? er det bare å tilføre 3v på dem så blir de ladt.. Hvis jeg finner en grei måte å få ladet disse på blir det kanskje Mouse Mod snart.....

Vil USBportet takle å tilføre batteriet nokk strøm til å lad?... skal sef. senke volta fra 5v til 3v da.

Endret av EspenGunnufsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...