spots Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Hei, Jeg jobber med en app og så lurer jeg på hva som er best practice i denne situasjonen: La oss si jeg skal vise brukeren en liste av "vennene sine": class person { // jeg vil bare laste ned denne dataen først String name; Image smallImage; // Når en bruker klikker på en person vil jeg laste ned mer info om personen fra serveren: List<Images> userImages; String bio; ... etc } La oss si brukeren klikker på personen nå og serveren sender et Person objekt tilbake. 1. Burde jeg lage et nytt Person objekt eller legge til dataen til det eksiterende Person objektet? 2. Er det innafor å gjøre slik isteden: // Bruke denne klassen for preview av "venner" class PersonPreview { String name; Image image; } // Når brukeren har trykket på en person så lager jeg person objektet fra serverresponsen class Person { String name; List<Image> userImages; String bio; ... } Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Personlig liker jeg ditt alternativ 2 best. Deklarer alle feltene som final og sett de i konstruktøren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå