AshtraY Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) hey, har drevet å klokka 3d kortet mitt..(gainward geforce 3 powerpack Ti/500 golden sample 128mb) Engine clock speed : 200 @ 248 Memory: 450 @ 558 har ikkje oppdaga nokon artifacts endå..men er usikker om eg vil fortsette oppåver. har to kabinett vifter + ei i kabinett døra som gir ei rimelig luft gjennom strømming. har klokka cpu'en fra 2.0 @ 2.4 hovudkort etc kan sjåast i signaturen. spørsmålet mitt er, er grensa nådd, eller kan eg stige endå litt til? Og finnast det eit programm der eg kan sjå kva temperatur skjermkortet mitt ligg på? (ASUS PCprobe viser kun cpu og hovudkort) EDIT: kan tilføye at skjermkort vifta bråker :/ .. og ved oppstart bråker den av å til.. (ein slaks rar skrape lyd) takker for svar Endret 30. desember 2003 av AshtraY Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Det finnes jo ingen grense for hvor langt du overclockes, hvor mange ganger skal det sies? Prøv deg fram med grafikk kortet... clock det litt til.. Når Artifactsene kommer, declock litt.. det kan (nesten) ikke skade! På eget ansvar selvfølgelig.. ! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Tror ikke du har så mye mer å gå på, men det er vel bare å prøve seg fram. Hvis du klokker minnet for høyt ser du som oftest forstyrrelser i skjermbildet (manglende pixeler, feil farge på pixeler osv). Første tegn på at du har klokket GPU for høyt, er som regel at skjermbildet fryser (låser seg). Er rimelig sikker på at det ikke det er integrert tempsensor i Gainward Geforce3 skjermkortene, så du må da alternativt feste en ekstern temp-sensor bak GPU for å få avlest tempen. Det at skjermkortet bråker unormalt mye i oppstarten kan som regel fikses med litt tyntflytende olje. Løft opp klistremerket i miten av viten og drypp noen dråper i senter av viften. Endret 30. desember 2003 av Spaz Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 tyntflytende olje: har du forslag? sykkel olje, "anti rust olje" eller noke i den dur? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 det er SAVÆRT liten sjanse for at man skader kortet ved klokking, klokk til du får små grafikkfeil og klokk ned noen mhz. selv om man får grafikkfeil er man langt ifra farlig nivå. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=186906&hl= Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 men han hadde vel uber kjøling ? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Når det gjelder den stygge lyden i vifta di så har jeg løsningen på det (nesten vertfall ). Du tar av kjølingen, løsner klisteret og fyller nedi noe som du finner i garasjen. Jeg fant noe som hadde ett navn som var ett tall (var det 1-5-2?), det funka som juling Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Det heter 5-56 Vi har det vi og, funker ihvertfll fint til sykkler.. Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 hmm..tar vel av vifta ja? for viss ikkje er det vel en sjanse for å ødelegge ting å tang Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg klokka mitt titanium 200 med standard vifta til: 175@230 400@530 Det kjører 100% stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå