Labelle Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Hei, Skal rive og legge ny veranda til mor. Tenker i forbindelse med at den kapp og gjærsag vil gjøre jobben lettere da jeg kun har multikutter og en 18v vanlig sirkelsag. Har noen noe forslag til hva man burde se etter i en slik sag av egenskaper? Kom gjerne med tips eller gode sager dere vet en hobbysnekker kan bruke. Burde man ha stativ også kanskje? Verandaen er veldig stor og forventer jeg blir å bruke ganske mye tid på dette. Skal bytte alt av vann og vinskier også. Tenker sagen kommer primært til å bli brukt til dette. Sannsynligvis mindre senere. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. april 2020 Del Skrevet 27. april 2020 Bord kan være kjekt, men det er ingen absolutt nødvendighet dersom man er på sparebluss og ikke ser behovet for senere bruk. Bør ikke velge mindre enn 216mm sagblad. Da vil du slite med å komme gjennom større dimensjoner, og spesielt hvis du skal lage 45 grader vinkel. OBS Bygg har en Metabo med 254mm blad på tilbud nå til 2195kr. https://coop.no/sortiment/obs-bygg/verktoy-og-tilbehor-3d614934/elektrisk-verktoy/kapp-og-gjarsager/metabo-kapp-gjarsag-kgs-254-m?variantCode=777655 Virker som en ganske god pris. Har ikke prøvd saga, så usikker på hvordan den er i bruk. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. april 2020 Del Skrevet 27. april 2020 Jeg har denne fra Biltema og brukt dne til å bygge to brygger og litt sånn. brukt den på mye 2"x4" og 4"x4". Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 27. april 2020 Del Skrevet 27. april 2020 Hvis du tenker på lage et stativ/bord og støttebukker selv, så kan det være en idé, hvis ikke ville jeg helt klart ha gått for et stativ/bord og et par støttebukker, eventuelt med rull. Lange planker kan være vanskelig å håndtere uten støttebukk. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 27. april 2020 Forfatter Del Skrevet 27. april 2020 Tenker nok å invisteri i et passende bord til sagen også. Lei av å krype på bakken hele tiden. Ser litt på Bosch sine litt mindre modeller. For en eller annen grunn er jeg glad i den blåfargen på proff serien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå