Taurean Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Merko. skrev (3 timer siden): Herre min hatt for en ufyselig type du er. Hehe .. that's a bit harsh, old boy ... Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Merko. skrev (3 timer siden): Herre min hatt for en ufyselig type du er. Butikker gjør feil, sånn er det bare. De tjener ingenting på å "lure deg". Sånt kan skje alle butikker. Jeg returnerte selv en brukt 3D Scanner til komplett som de la ut som ny vare. Akkurat når det gjelder XXL så passer denne type oppførsel veldig godt med det imaget som er blitt dannet via diverse avisoppslag de siste årene (se f.eks. denne saken, men det finnes utallige andre), så jeg forstår godt at folk tenker det verste. Det er menneskelig å gjøre feil, men når "menneskelige feil" og "enkelthendelser" oppstår gang på gang, så er det god grunn til å tro at det er en ukultur i kjeden. Lenke til kommentar
bmwm Skrevet 2. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2020 Jeg har testet treneren og den funker ikke. Den er ødelagt. Har også kontaktet produsenten og de sier det ikke er noe å få gjort med den. XXL har ikke flere igjen på lager. Ser ingen andre butikker som har den på lager heller. Jeg betalte 5000 for den. Det billigste tilsvarende produktet hos en annen leverandør koster 8659. Denne kostet bare 6500 da jeg kjøpte min, og 7299 for par dager siden. Pga corona så har prisene på alt treningsrelatert gått opp i pris, og det fortsetter å gå opp i pris. Gir kjøpsloven meg rett til å kreve mellomlegget sånn at jeg kan kjøpe den hos den andre butikken, eller er det for stor forskjell i pris? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. mai 2020 Del Skrevet 2. mai 2020 Taurean skrev (43 minutter siden): Hehe .. that's a bit harsh, old boy ... Nja det synes jeg ikke. Han får ved en feil utlevert en B-vare og kaller butikken for svindlere, at de lurer han osv. Henger jo ikke på greip. Nå tar jeg ikke XXL i forsvar da jeg har lest nok om de i media at jeg ikke handler der, men TS ville ha sagt det samme om hvilken dom helst annen butikk. Blir litt for dumt når han bare kunne tatt en tlf til varehuset så hadde det blitt løst ganske fort tipper jeg. 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 On 5/2/2020 at 2:45 PM, bmwm said: Jeg har testet treneren og den funker ikke. Den er ødelagt. Har også kontaktet produsenten og de sier det ikke er noe å få gjort med den. XXL har ikke flere igjen på lager. Ser ingen andre butikker som har den på lager heller. Jeg betalte 5000 for den. Det billigste tilsvarende produktet hos en annen leverandør koster 8659. Denne kostet bare 6500 da jeg kjøpte min, og 7299 for par dager siden. Pga corona så har prisene på alt treningsrelatert gått opp i pris, og det fortsetter å gå opp i pris. Gir kjøpsloven meg rett til å kreve mellomlegget sånn at jeg kan kjøpe den hos den andre butikken, eller er det for stor forskjell i pris? Joda, dekningskjøp dekker nok dette. Men kan godt hende butikken setter seg på bakbeina, og da får du ikke pengene før saken har vært igjennom forbrukerklageombudet med behandlingstid ca 1 år. Gitt at du vinner saken selvsagt, og at xxl ikke er konkurs til da.. Lenke til kommentar
ovstebo Skrevet 5. mai 2020 Del Skrevet 5. mai 2020 Litt ved siden av den aktuelle saken, men relevant allikevel. "100 dager åpent kjøp" og lignende fører som tidligere nevnt til at en haug med varer må sjekkes og evt. selges som B-vare. Når du kjøper på nett får du automatisk angrerett, fordi du skal ha muligheten til å "ta og føle på" produktet du kjøper. I mange (fysiske) butikker henviser de bare til "åpent kjøp" og lignende om man spør om å åpne forpakningen for å se på produktet, ofte uten at det er en utstillingsmodell man kan se på. Mener de da virkelig at det er kundens ansvar å gjøre research på produktene på forhånd, selv når man handler i butikk? Jeg er lei av at man ikke får hverken sett på det aktuelle produktet i butikken og at betjeningen sjeldent eller aldri vet noe mer om det enn at "denne selger vi mange av". I slike tilfeller mener jeg man bør si klart i fra at "nei, om jeg uansett må gjøre researchen selv, så går jeg heller hjem og handler den på internett". En annen ting er om de virkelig sjekker at alt som skal være i eska er det; festeskruer, gipsplugger, strips, ledninger, deksler, batterier, festebraketter, manualer på alle språkene, etc.? Jeg blir automatisk VELDIG skeptisk om forseglingen er brutt eller mangler på slike ting, for man vet aldri om det var "noe mer" som skulle ligget oppi eska. Som svar til TS: Når produktet er tydelig ødelagt er jo egentlig saken for din del grei. Det er reklamasjon, og du har i grunnen ganske godt med rettigheter. Som andre påpeker er det dessverre ofte en lang vei å få til dekningskjøp, da dette sitter langt inne hos de fleste selgere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå