Gå til innhold

Vurderer å kjøpe ny pc fra Komplett.

Anbefalte innlegg

Pcen har disse delene 

Svive Halo S650 Midi Tower Svive

Halo Vertical GPU bracket

ASUS GeForce RTX 2080 SUPER ROG Strix

AMD Ryzen 9 3900X

CM Masterliquid ML240L

ARGB Komplett Edition

HyperX Fury RGB DDR4 2666 mhz 16GB

PM981a 1TB PCIe NVMe M.2

ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4

Corsair TX650M, 650W PSU

Windows 10 Home Garanti 3 år 

link: https://www.komplett.no/configure/1110063/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-premium-a195-gaming-pc-powered-by-asus

Er det noe dere med en gang ser jeg burde bytte ut?

(Vurderer å bytte ut HyperX Fury RGB DDR4 2666 mhz 16GB med Corsair Vengeace RGB DDR4 3200mhz 16GB)

Endret av ce21312
enda en feil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut minne med noe raskere ja, 2666mhz er tregt som gjørme.

Skal PCen brukes primært til gaming, eller også andre formål?

Om du skal bruke den til gaming ville jeg byttet til 9900k, overklokka til 5ghz, og kjøprt på med 3600 mhz med god timings.

Hvis du derimot går for 3900x, kjør på med 3200mhz, da Ryzen ser ut til å cappe over den hastigheten ;)

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (14 minutter siden):

Om du skal bruke den til gaming ville jeg byttet til 9900k, overklokka til 5ghz, og kjøprt på med 3600 mhz med god timings.

Hvis du derimot går for 3900x, kjør på med 3200mhz, da Ryzen ser ut til å cappe over den hastigheten ;)

Jeg kjøper pcen for broren min som primært gamer (Fortnite mer spesifikt). Det er foreldrene mine som betaler, så den skal brukes som en familiepc. Prisen er jo 23 000 imotsetning til 28 000 som den vanligvis koster derfor tenkte jeg at det var en ganske god deal.

Jeg ser også at det er ikke mulig å  endre til intel prossessor, eller raskere en 3200 mhz på denne pcen. Tør heller ikke ta sjansen på å kjøpe pc fra utlandet, pga corona og toll. Jeg tror heller ikke jeg tar sjansen på å bygge den selv, i og med at jeg er veldig klossete.

Synes du jeg burde gå for det og kjøpe pcen, eller vente til et annet tilbud skulle oppstå?

Endret av ce21312
Feil
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (15 minutter siden):

Eller burde jeg gå for f.eks denne? https://www.komplett.no/product/1139898/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-xtreme/komplett-xtreme-i230-gaming-pc

Lenke til kommentar
ce21312 skrev (Akkurat nå):

Jeg kjøper pcen for broren min som primært gamer (Fortnite mer spesifikt). Det er foreldrene mine som betaler, så den skal brukes som en familiepc. Prisen er jo 23 000 imotsetning til 2800 som den vanligvis koster derfor tenkte jeg at det var en ganske god deal.

Jeg ser også at det er ikke mulig å  endre til intel prossessor, eller raskere en 3200 mhz på denne pcen. Tør heller ikke ta sjansen på å kjøpe pc fra utlandet, pga corona og toll. Jeg tror heller ikke jeg tar sjansen på å bygge den selv, i og med at jeg er veldig klossete.

Synes du jeg burde gå for det og kjøpe pcen, eller vente til et annet tilbud skulle oppstå?

Det er en veldig god deal ja, da hadde jeg gått for Ryzen og 3200mhz :)

Jeg synes egentlig ikke dette var noe å stusse på, jeg synes dette hørtes ut som en god deal :) Ikke vits å vente på en bedre deal, når det er en god deal ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
ce21312 skrev (Akkurat nå):

Ikke 9700k, den er bedre i spill, men har ikke hyper threading, så på sikt har den dårligere levetid.

3900x bruker dessuten AM4 socket, som støtter kommende Ryzen prosessorer.

Ut av disse to er 3900x med 3200mhz minne en bedre deal :)

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (Akkurat nå):

Ikke 9700k, den er bedre i spill, men har ikke hyper threading, så på sikt har den dårligere levetid.

3900x bruker dessuten AM4 socket, som støtter kommende Ryzen prosessorer.

Ut av disse to er 3900x med 3200mhz minne en bedre deal :)

Okay da går jeg for den.

Takk for godt svar! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte denne PCen som nevnt over. Ettersom at det ikke er innbebygget WiFi har jeg at WiFi 6 kort som jeg hadde tenkt å sette inn. Spørsmålet er, hvordan løser man det når GPU er montert vertikalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...