Gå til innhold

Gammalt skrap!!!

Anbefalte innlegg

Har plukka fram en gammal pc som jeg har tenkt til å bruke til surfing på nettet, siden min nye pc er optimert for musikkbruk, og da ikke tåler komponenter og programvare som ikke er relatert til musikk.

Denne gamle pc'en er en celeron 300mhz, og krangler i et kjör. Det går i bluescreens, meldinger om pagefaults i kernel32.dll, "ukjente enheter"og andre dll-filer. Den henger seg, og restarter også helt plutselig! :smile: Jeg har formatert og installert om programvaren et utall ganger, men ender bare opp med samme resultat. Er det noen av dere som har noen som helst aning om hva dette kan väre?

Mvh,

Tage Folde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket at CPU vifta går rundt?

Hvis den ikke gjør det, kan feilen ligge i at CPU blir for varm.....Andre ting som kan skape problemer er en defekt ram brikke....hvis du har mer enn en ram brikke i maskinen, prøv å kjør med en og en brikke til du (kansje) finner den brikken med feil på....

Lenke til kommentar

du har vel ikke vurdert å formatere og legge inn alt på nytt? du får faktisk windows 2000 til å svive bra rundt på den (med MINIMUM 128MB RAM)

Greit med surfe maskin:)

Men rart maskina di ikke kan brukes med andre komponenter.(veldig spesiell maskin? eller bare noe dritt?)

Lenke til kommentar

Har testet med win2000, men fikk samme feilmeldinger da også. Skal pröve å oppdatere bios(om det finnes noe sånt til denna ute på nettet ennå da :smile:)

Det med Ram-brikken har jeg värt inne på selv, problemet er at jeg bare har en brikke i den.

Tage

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...