mellowman Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Dusjet i formiddag, men kjenner meg svett nå og vurderer en dusj før leggetid. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Så ofte som nødvendig. Men se alt i sammenheng. Dusjer oftest mulig før sengetid, så sengetøyet holder seg reint lengst mulig. Kan komme perioder der jeg ikke bryr meg om å dusje, 3-5 dager i strekk, hvis jeg ikke skal ut blant folk eller noe sånt. Så tar jeg en rengjøringsdag hvor jeg vasker opp, støvsuger og vasker gulv, sengetøy og alt mulig, og dusjer etterpå. Men i ditt tilfelle, så er det også psykologisk. Føler du for å ta en dusj sånn som det, så gjør det. Du kommer til å sove mye bedre. Å sove og føle seg skitten og svett er ubehagelig. Kvaliteten på søvnen har mye å si, bedre å investére 1 time i dusj og tørk så man sover bedre i 5 timer enn å sove ubehagelig i 6 timer og våkne svett og sliten. 1 Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Bruker du en time på å dusje og tørke deg? 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Cocola skrev (Akkurat nå): Bruker du en time på å dusje og tørke deg? Fra du tenker på å dusje, til du finner frem reine klær, reint håndkle, dusje, såpe, spyle, rense dusjen, tørke badet, tørke kroppen, gjøre alt klart, og ligger i senga, så går det fort opp mot en time, ja. Tenker ikke bare på tiden man står i dusjen. Er ikke noe særlig å legge seg i senga halvblaut, vil gjerne ha tørka kroppen litt også. Akkurat som med murmørtel 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 (endret) Jeg dusjer tre ganger i uken. ? Jeg har hørt at det ikke er bra å dusje for mye. Endret 24. april 2020 av TheDarkSapling - SCM 2 Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 To ganger i uka. Fredag og tirsdag. 1 Lenke til kommentar
Fart-Prympilay Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Etter hver treningsøkt. Dvs hver dag. 2 Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Dusjer til vanlig før jobb og etter trening, altså to ganger på hverdager og noe sjeldnere i helgene 1 Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Taurean skrev (På 24.4.2020 den 4.11): Fra du tenker på å dusje, til du finner frem reine klær, reint håndkle, dusje, såpe, spyle, rense dusjen, tørke badet, tørke kroppen, gjøre alt klart, og ligger i senga, så går det fort opp mot en time, ja. Tenker ikke bare på tiden man står i dusjen. Er ikke noe særlig å legge seg i senga halvblaut, vil gjerne ha tørka kroppen litt også. Akkurat som med murmørtel Skjønner godt at du har perioder på 3-5 dager hvor du ikke dusjer når du har det ritualet der. Ikke vondt ment ?? 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Cocola skrev (6 minutter siden): Skjønner godt at du har perioder på 3-5 dager hvor du ikke dusjer når du har det ritualet der. Ikke vondt ment ?? Ikke ofte det hender da ^^ Jeg har ingenting imot å bruke den tiden. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 TheDarkSapling - SCM skrev (På 24.4.2020 den 6.04): Jeg dusjer tre ganger i uken. ? Jeg har hørt at det ikke er bra å dusje for mye. Det er ikke bra å bruke såpe/shampoo hver gang du dusjer, om du dusjer mye Jeg dusjer etter arbeid, da er jeg støvete og som regel svett Dusjer jeg på Fredag, og ikke skal ut blant folk, så dusjer jeg ikke før etter jobb på Mandag Jeg tenker mer på andre enn på meg selv, da lukten bryr meg ikke 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 TheDarkSapling - SCM skrev (På 24.4.2020 den 6.04): Jeg dusjer tre ganger i uken. ? Jeg har hørt at det ikke er bra å dusje for mye. Det har vel hovedsakelig med såpebruk å gjøre? 1 Lenke til kommentar
Frivdi Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Ca 1 gang i mnd men vasker håret med tørrshampoo oftere. Lenke til kommentar
Sorten Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Kommer helt an på hvordan situasjon jeg befinner meg i. Vanligvis hver andre eller tredje dag, med undertøys bytte hver dag når jeg bare trasker rundt hjemme. Har vært innenfor en del yrker hvor jeg har følt behov for å dusje hver dag før arbeid, og etter arbeid, slik som helsesektoren. Da er det ingenting som er bedre enn å sette seg ned i dusjen og lukke øynene når man kommer hjem. 1 time lang dusj, bare for å slappe av. Lenke til kommentar
C_Buk Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Dusjer etter trening, som vil si mandag til fredag og noen ganger i helgene. Så dusjer jeg etter behov i helgene (det kan være alt fra 0-2 ganger). Vasker meg ikke med såpe hver gang... de fleste dusjene er bare for å få bort svette etter trening. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 "Må" dusje hver morgen før jobb for å få hodet i gang, og foretrekker å dusje hver morgen også når jeg har fri. Kan klare meg uten dusj på morgenen når jeg er på ferie, men jeg merker at jeg ikke får det tydelige mentale skillet mellom "sovemodus" og "våkenmodus" som jeg burde ha. Utover dette tar jeg meg en dusj om jeg har trent, eller hvis noe har gjort meg uvanlig skitten, eller om jeg får dele dusjen med et menneske av den lavere, mykere sorten. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Jeg dusjer hver morgen, men bruker såpe i håret kun annenhver dag, eller etter jeg har trent. Det er en del av "primingen" for å starte dagen: stå opp, dusje og kle seg. Hvis jeg vet at jeg bare skal være hjemme og slappe av en hel dag kan det hende jeg skipper det og bare rusler rundt i pysjen, men det er sjelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå