GaidinLan Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg har et problem med at min 720/128 adsl linje går helt sinnsvakt tregt til tider. Det merkelige er at vis jeg restarter maskinen eller modemet, så får jeg normal hastighet de første 10 minuttene ca, men så etter det så virker det som om modemet aldri slutte å sende packets ut, og da tar opp hele linja. Dette problemet fikk jeg etter at jeg formaterte maskinen og satte opp ett nettverk med en kamerat. Før dette hadde jeg ikke hatt noen spesielle problemer me linjen. Resultatet er at jeg blir sittende med en linje som ligner mest på 56k modem. Og, ISPen min er Kvalito IT, og jeg vet at de har hatt en del problemer i det siste i følge noen på forumet, men naboen min, som har samme linje som meg har ingen problemer i det hele tatt. Dette problemet fikk jeg etter at jeg formaterte maskinen og satte opp ett nettverk med en kamerat. Før dette hadde jeg ikke hatt noen spesielle problemer me linjen. Noen som vet muligens hva dette kan være? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Dette problemet fikk jeg etter at jeg formaterte maskinen og satte opp ett nettverk med en kamerat. Før dette hadde jeg ikke hatt noen spesielle problemer me linjen. Noen som vet muligens hva dette kan være? Sjekket for virus og spyware? Deler du linja i dette nettverket eller hva gjør du? Lenke til kommentar
inSain Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Det merkelige er at vis jeg restarter maskinen eller modemet, så får jeg normal hastighet de første 10 minuttene ca, men så etter det så virker det som om modemet aldri slutte å sende packets ut, og da tar opp hele linja. Dette virker som om enten: At ISP skrur ned farten fordi de tror du skal ha mindre fart (feil informasjon) Eller at du har eteller annet programm/spyware som bruker opp en go del av linja di. kan ver at det blir kjørt noen automatiske oppdateringer og, f.eks antivirus eller windowsupdate som oppdaterer seg? Vist du har flere maskiner koblet til nettverket kan det og ver at problemet ligger der.. helt enkle ting som at f.eks kazaa ligger å deler mye drit Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hadde samme problemet selv, kameraten hadde virus som pinga meg i ett sett. Internett gikk tregt som sirup. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3c8g7z Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 bruker du LAN eller såkalt ROUTER? husk at det kan skyldes at den ikke blir refreshet...! Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Søk frem og finn Netlimiter. Installer det. Dersom noe bruker linja di så vil du se det her. Godt nyttår! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå