oophus Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 freddy85 skrev (Akkurat nå): Den avgiften er allerede innbakt i drivstoffprisen, sammen med veibruksavgift. Forurensning elbilene står for tas dog ikke med På ingen måte. Drivstoffprisen straffer ikke dårlige løsninger tidligere i syklusen til produksjonen av en bil f.eks. Det er jo hele livssyklusen man burde ha satt fokus på. Rett opp i gruvedrift, produksjon på kullkraft, forbruk og hvor mye av materialene som blir gjenbrukt og brukt om igjen fremfor brent opp med mer utslipp. 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 freddy85 skrev (1 time siden): Var jo en tid der Stoltenberg regjeringen ville at alle skulle kjøpe møkkete tyske dieselbiler av dårlig kvalitet, det er nok grunnen. Tror du norske politikere fant på dette selv? Bakgrunnen er Kyoto-protokollen fra 1997 hvor rike land forpliktet seg til CO2-reduksjoner, blant annet med biler som slapp ut mindre CO2. Japan satset på hybrider. I Europa endte man på dieselbiler med den begrunnelsen av de slipper ut ca 15% mindre CO2, denne beslutningen kom etter lobbyvirksomhet fra de tre store i tysk bilindustri. Til hoderysting fra japanerne.. 1 1 Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Hovedgeskjeften til bil teknologer er dokumentert å være mest mulig kreative til å jukse. De har jukset og løyet for EUs miljømyndigheter i årtier. Selv nye biler har jukse software gjemt i softwaren som skulle rette Dieselgate jukset. https://www.teslarati.com/volkswagen-dieselgate-software-fix-cheat-device/ 1 Lenke til kommentar
Ole Petter Pedersen Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Hei, failern: I denne kommentaren hoppet jeg litt over den "interne" flyttingen mellom bensin og diesel som fant sted for noen år siden. Jeg har nevnt det noen ganger før, og for hvert år som går blir det et mindre viktig element hvis kommentaren skal være aktuell. Hei, uname -l: Takk for innspillet om både hybridene og de ulike tilnærmingene til kutt i utslippene. Det er absolutt relevant stoff for oss. Noe av det du nevner har vi helt konkret på arbeidsplanen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå