Rudde Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 BioNor skrev (4 timer siden): 2 petabyte med geografisk data som strømmes alt avhengig av hvor du velger å fly. Hva er geografisk data? Er det texture packs som du laster ned som du går, eller er det elementer i miljøet? Hva er det som tar 50 Mbit? Og hvis det er texture packs som antageligvis er uhyre vanskelig å streame, hvordan gjøres det? er det i chunks? Lenke til kommentar
goggler{NOR} Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Håper det blir fortgang på VR støtte da 2 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Merkelig at de lister opp en GPU ingen kjøpte ( Radron 7) fremfor den tilsvarende 5700XT. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Gleder meg. Tror det blir skikkelig bra. Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Skal ha til Xbox, gleder meg. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 De burde i det minste slippe spillet med beste kvalitet i utvalgte områder som man kan spille offline. Ikke alle som har 50mbits linje (selv har jeg 500mbits), særlig i andre land enn Norge. Eventuelt burde man kunne få laste ned utvalgte områder. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Allostasis skrev (Akkurat nå): Eventuelt burde man kunne få laste ned utvalgte områder. Tror man kan det, eller noe sånt. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Rudde skrev (3 timer siden): Hva er geografisk data? Er det texture packs som du laster ned som du går, eller er det elementer i miljøet? Hva er det som tar 50 Mbit? Og hvis det er texture packs som antageligvis er uhyre vanskelig å streame, hvordan gjøres det? er det i chunks? Det er ordet Asobo bruker, men jeg antar det menes landclasses, vectordata + satelittfoto. Tanken er vel at hele jordas befolkning i prinsippet skal kunne fly over huset sitt gjengitt mer eller mindre 100% likt virkeligheten. Om du har testet å opprette tiles til eksemplevis XP11, så kreves det relativt store mengder data for å dekke Norge, så tanken er nok at dette skal streames istedenfor å kreve at brukeren har flere terabyte fyllt med geografisk data. Har du testet Google Earth i VR så får man en viss formening hva de prøver på:-) Jeg har ikke hørt noe annet en godord fra dem som er i alphaen, så har troen på det Asobo holder på med. 3 Lenke til kommentar
ArildPedersen Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Anbefaler feature-filmene de har lagt ut. Her med info vedr. scenery og data. 1 Lenke til kommentar
Rotekoppp Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Flynerder er ålreite folk! 1 Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Potensielt 4 Petabyte med kartdata. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 24. april 2020 Del Skrevet 24. april 2020 Rudde skrev (22 timer siden): Hva er geografisk data? Er det texture packs som du laster ned som du går, eller er det elementer i miljøet? Hva er det som tar 50 Mbit? Og hvis det er texture packs som antageligvis er uhyre vanskelig å streame, hvordan gjøres det? er det i chunks? Om du går til Google Maps og velger satellitt-visining og skrur på 3D, så greier Google Maps å bruke endel båndbredde. Hos meg så kommer jeg opp i 60 Mbps. Det blir vel noe lignende her, siden de skal ha mye bygningsmasse i 3D og en del detaljer rundt flyplassene. Men jeg regner med at det gjør det mulig å laste ned spesifikke områder for å ha offline, eller for å slippe at det tar all båndbredden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå