MisterR Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Jeg fikk et brev fra kommunen om indeksregulering i dag, men da jeg leste om dette online stod det at et slikt brev må komme 3 måneder i forveien OG leieprisen min skal ha blitt fastslått for minst 1. år siden. 1. Det står at indeksreguleringen ble laget 14.04.2020 og levert 23.04.2020. 2. Det står at indeksreguleringen teller fra 01.02.2020, altså fra 2 måneder i fortiden??? 3. Leieprisen min ble fastslått for under 1. år siden. 4. Det står at dette gjelder utleier R Andrè, som ikke er mitt navn, men kommunen har sendt meg brev i feil navn siden jeg var barn fordi de ikke klarer å slutte å blande meg med en annen R født senere samme dag på samme sykehus. Jeg vet ikke om jeg har tolket noe feil, men det hadde vært fint å få informasjon fra noen som vet mere. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Hos Forbrukerrådet finner du all relevant informasjon om husleieøkning og frister. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Veldig mange norske kommuner opererer med faste leiepriser for en årsperiode, og KPI-justerer alle leieavtalene til samme tid hvert år. Altså at leieprisen blir satt og KPI-justert 1. april hvert år, og alle leieavtaler inngått fra 1. april til 31. mars får samme leie. Inngår du leieavtale 1. september betaler du altså lavere leie i syv måneder enn kommunen hadde krevd hvis de løpende rekalkulerte leieprisene for nye leieavtaler. Kommunene tar gjerne denne ordningen inn i leieavtalen. Dette er ikke i tråd med husleieloven kapittel 4. Men mange aksepterer det fordi de får lavere leie i noen måneder enn det kommunen ellers ville kunne krevd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå