Gå til innhold

Forslag til link-seksjon på sourcecode.no

Anbefalte innlegg

Da man fra tid til annen ser forespørsler om hvor man får tak på diverse programvare her på forum, om hva som er best osv så lurte jeg på om ikke sourcecode.no kansje burde hatt en ressurs-seksjon under linker på hjemmesia si?

en seksjon der brukerne kunne legge til (eller foreslå) linker og beskrivelse av programvare til bruk i de forsjellige grenene her i forumet?

F.Eks:

Grafikk:
* GIMP (ikke mage vet at det finnes en versjon til windoze..)
* flere?

Webdesign:
*HTML-Kit
*Jediedit?
*DW
*OSV

Kompilatorer:
*DJGPP
*FPC
*BC++
*Pacific C?
*osv

Skjønner hvor jeg vil? En oversiktlig seksjon der jeg kan finne og lese om programvare som andre har prøvd, og kansje bruker, og kansje legge inn mine kommentarer om det aktuelle programmet, dersom jeg har kjennskap til det?

Bare en liten idè jeg fikk, men det kunne kansje vært nò?

Og selfølgelig er det ikke snakk om å formidle kunnskaper om hvordan skaffe seg piratkopier O.L. :angry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*host* http://sourcecode.no/linker.php *host*

Den har vore der lenge... ;) Derimot manglar det ein skikkelig struktur på det, så om nokon kunne foreslått ei meir komplett kategoriliste enn det som er der, ville eg sett pris på det.

Ha eit godt nytt år!

Vondt i halsen Kilogram? :green:

joda jeg vet om den der, og har også lagt merke til at den mangler litt struktur.

Jeg ville heller hatt en kategori som het utviklingsressurser (steike, det var et langt ord :D ) der man kunne finne ting som var relatert til utvikling, da alt fra webdesign til assembly...

og når jeg fant et verktøy jeg likte, så kunne jeg enkelt legge inn link til det på siden, OG <- viktig. om jeg brukte et verktøy, så kunne jeg, dersom det lå inne på Sorucecode sine sider, stemme på det og fortelle hva jeg likte, og ikke likte med dette programmet.

Helt hvordan dette burde settes opp vil jeg ikke begi meg ut på å foreslå, da jeg er på et absolutte lavmål når det gjelder fungsjonell og kreativ webdesign :green:

er nok noe for webdesign-gutta dette her kansje?

og til slutt, siden vi var inne på Sourcecode.no`s linker, det er nedverdigende for en seriøs side som denne å belemre seg med link til systemer som med viten og vilje bryter GPL, og heller ikke anstrenger seg vesentlig for å rette opp i sine feil, det jeg snakker om nå er SkyOS (du finner det under operativsystemer), og disse folkene ködder med en lisens som jeg er tilhenger av og setter veldig høyt, disse folkene fortjener ikke en linke fra en seriøs programmerer-side, syns jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...