Redaksjonen. Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Trang premium: Slik er den nye elbilen DS 3 på norske veier Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 For lite batteri for treg lading. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 "DS 3 er en bil i premiumklassen. Det gjenspeiles i pris og utstyrsnivå. Den starter på 320.000 kroner i skrivende stund, og koster fullt utstyrt rett over 380.000 kroner." Kan ikke si jeg egentlig skjønner hvordan det at det er en "premiumbil" gjenspeiles i pris. Hyundai Kona starter på 354.900 kr og går opp til ca 430.000 kroner fullt utstyrt. Altså Kona har litt høyere pris, men samtidig 6 cm ekstra i lengden. Er så klart positivt å være billigere enn en av de nærmeste konkurrentene, men rart at artikkelen antyder at den er dyrere. 1 Lenke til kommentar
RTA0VA7X Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Så kort oppsummert, bilen er trang, treg å kjøre, treg å lade og overpriset? Spennende.. 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 23. april 2020 Del Skrevet 23. april 2020 Eneste pluss med denne bilen er designet og prisen. En Kia Soul eller I.D. 3 når den kommer ut frister mer. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 25. april 2020 Del Skrevet 25. april 2020 Espen Hugaas Andersen skrev (På 22.4.2020 den 19.33): "DS 3 er en bil i premiumklassen. Det gjenspeiles i pris og utstyrsnivå. Den starter på 320.000 kroner i skrivende stund, og koster fullt utstyrt rett over 380.000 kroner." Kan ikke si jeg egentlig skjønner hvordan det at det er en "premiumbil" gjenspeiles i pris. Hyundai Kona starter på 354.900 kr og går opp til ca 430.000 kroner fullt utstyrt. Altså Kona har litt høyere pris, men samtidig 6 cm ekstra i lengden. Er så klart positivt å være billigere enn en av de nærmeste konkurrentene, men rart at artikkelen antyder at den er dyrere. Lettere å se når du sammenligner i pris per kWh eller pris per km rekkevidde. Selv om Kona er dyrere i kroner, er den billigere i kroner per kWh og kroner per km rekkevidde. Selv om man ikke får kjøpt Kona i 40 kWh-utgaven via offisiell importør, så ser man hvordan den er godt billigere enn 64 kWh-utgaven fra de som importerer "brukte" utgaver av den med det mindre batteriet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå