djgudleif Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 (endret) Hei, Jeg prøver å kopiere en cheeseburger-meny fra McDonalds helt eksakt. Så langt har jeg fått til å kopiere brødet og alt burgeren inneholder, bortsett fra kjøttet som jeg jobber litt med for tiden. Men jeg ønsker også å kopiere tilbehøret. Hvilken type som man får i norske butikker, ligner mest i tykkelse og lengde på de man får hos Mcdonalds? Har noen jobbet der og kan si noe om hvilken type olje de bruker i frityren? Ikke spør meg hvorfor. Bare for gøy egentlig. Endret 22. april 2020 av djgudleif Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Mener å huske at de kutter potetene, koker de og så legger på olje før det blir dypfryst og sendt ut. Men det begynner å bli mange år siden jeg var på besøk i fabrikken de lagde fries for McDonalds, så ta det med en klype salt Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 16 minutes ago, Fenrisúlfr said: med en klype salt Ikke minst ? 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Husker fra en dokumentar jeg så at de oppkuttede potetene skyldes med sukkerlake, for å få bort stivelse og dette gir dem den gylne fargen når de friteres. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 22. april 2020 Del Skrevet 22. april 2020 Det er egentlig ganske komplisert, men lar seg gjøre hjemme også. Supernørdete artikkel med oppskrift her: https://aht.seriouseats.com/2010/05/the-burger-lab-how-to-make-perfect-mcdonalds-style-french-fries.html Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. april 2020 Forfatter Del Skrevet 22. april 2020 16 minutes ago, Shirmah said: Det er egentlig ganske komplisert, men lar seg gjøre hjemme også. Supernørdete artikkel med oppskrift her: https://aht.seriouseats.com/2010/05/the-burger-lab-how-to-make-perfect-mcdonalds-style-french-fries.html Takker! Skal prøve ut dette neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå