Gå til innhold

Hvor er temp sensor på A7N8X?

henriklh

Anbefalte innlegg

Har stor temp forskjell på kabinett og cpu (rapportert av MBM fra A7N8X Deluxe 2.0):

Kabinett=26

CPU=64 på diode (På socket=51).

Dette er på nesten idle - jeg sitter og skriver dette. Kjører 2500+ på std. hastighet (1833 som 166 x 11). Kjøler med Silent Breeze 462. Har slipt bort lakken på kjøleren + tatt på egen pasta (noe sølvaktige greier fra Titan - neppe som Arctic Silver, men sannsynligvis en god etterligning).

80mm kabinettvifte foran og bak på lav hastighet. Har kort avstand fra CPU til strømforsyning (luftinntaket er bak, ikke under) og det er saktegående vifte i strømforsyning. Derfor blir det litt hett oppunder strømforsyningen.

Enten viser kabinett-tempen feil - hvor på kortet måles tempen? - eller så kjøler min CPU-kjøler dårlig. Det er nå et par måneder siden jeg monterte den. Ganske tynt lag med goop - kan det ha tørket? (det har vært hett i en måneds tid). Det er mulig at den ble varmere etter at jeg prøvde å klokke den opp en dag.

Når jeg kjenner med fingrene: Kjøleribbene er varme (brenner meg ikke), nordbroen er varmere og grafikkribbene er varmest (ATI 9000 fra Sapphire).

Kan CPU-vifte og kabinett ut-vifte "sloss" om luften, slik at det blir bedre om jeg snur viften til å suge opp fra kjøleribbene?

Endret av henriklh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...