merl1n Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hei. Har et lite problem. PCèn fryser med jevne mellomrom. Alt stopper, så funker alt som normalt igjen etter noen sek. Fikk et tips om at det kunne være harddisk. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 hm.. eneste gangen jeg hadde et lignende problem var når jeg kjørte ME, installerte win2k og alt var fint Hva slags OS kjører du? Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 akkurat nå kjører jeg win98 på den. (foreldra mine sin pc) Men det var det samme problemet da jeg hadde linux på den også. win2k også forresten Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Prøv å kjøre www.memtest86.com over natten. Dette programmet tester minnet ditt for feil. Trodde minnefeil var årsaken til kræsj, men kanskje slike feil som du har også? Test det, og finn ut Men kan virke som det er et problem med harddisken kanskje ja. En annen ting man også kunne prøve, var å sjekke stabiliteten på PSU' en din. Det finnes programmer som viser disse verdiene. Men husker ikke navnet på noen av de. ... er mulig at alt vil stoppe opp hvis det plutselig ble et hopp .. eller et dropp i strømforsyningen din. <<-- VILL GJETTING Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Takk for tips! Nå har jeg bestilt ny harddisk, men det er vel også verdt å ta en ramtest. Hvis det ikke er noe feil på ram, og samme problem med ny hdd, da er det vel bare psu igjen? Eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå