Treningsmann Skrevet 21. april 2020 Del Skrevet 21. april 2020 Hei, jeg går i VG3 og planlegger å starte på NHH etter etter 2 år, inkludert førstegangstjeneste. Jeg kommer til å ende opp med poeng fra 49.8 til 51.1. Om jeg får 5.1 i snitt så klarer jeg å komme inn uten å ta opp fag, grunnet alderspoeng og millitærpoeng. Men hva er de beste fagene å ta opp om jeg trenger det? Typ naturfag/samfunnsfag/historie? Har 2 firere i s1 på grunn av eksamen. En 5er der hadde jo hjulpet en del. Lenke til kommentar
Seen Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Lurt å ta opp fellesfagene som norsk, matte, historie, engelsk osv. Det kan også hjelpe deg senere om du skal søke under 23/5. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. mai 2020 Del Skrevet 8. mai 2020 Det spørs sjølvsagt kva fag du har interesse for, og kva fag du har best forbetringspotensiale. Fag som det er lett å forbetre karakteren i er også fag som det var lett å få gid karakter i i utgangspunktet om du hadde fokusert på det. Så det fyrste du må spørre deg er om det er bestemte fag som du ikkje prioriterte godt nok fyrste gongen (dette vil typisk være fag som du ikkje likte noke særleg). Deretter må du vurdere om du har fag der du akkurat bikka ned ein karakter. I slike fag skal det ikkje så mykje til å kome ein karakter høgare på neste forsøk. Eg kan sjølvsagt foreslå at du definitivt bør ta oppigjen engelsk, men det er litt dumt om det var i engelsk du med nød og neppe klarte å sikre deg ein 4'er. Det einaste eg kan driste meg til å seie på generelt grunnlag er at ofte er det lettare å forbetre karakteren i lesefag ettersom det er lettare å finne tid til å lese. I tillegg kan du få tak i hjelpemiddel som lydbøker slik at du får lest også når du er opptatt med andre ting. Det kan være vanskelegare å finne tid til å jobbe med til dømes matteoppgåver eller stilskriving. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå