NTB - digi Skrevet 21. april 2020 Del Skrevet 21. april 2020 Regjeringen legger nå fram forslag til ny etterretningstjenestelov. Unge Venstre forventer at moderpartiet tar dissens. – Nettovervåking blir «som å skyte spurv med kanon» Lenke til kommentar
oppat Skrevet 21. april 2020 Del Skrevet 21. april 2020 Behandling må utsettes hvis Stortinget skal ha noen som helst toverdighet. Det er umulig å få en troverdig demokratisk håndtering av en etterretningslov under en nasjonal krise hvor innbyggerne aksepterer overvåkning. 7 Lenke til kommentar
Tom Som Skrevet 21. april 2020 Del Skrevet 21. april 2020 Til de som er motstandere av Tilrettelagt Innhenting: Informasjonen som krysser landegrenser blir systematisk innhentet og analysert straks den krysser grensen (ref. FRA-loven i Sverige osv.). Allierte har dessuten lange tradisjoner med å utveksle informasjon, så jeg vil tro etterretningstjenestene våre allerede har god tilgang til denne informasjonen. Det spørsmålet man heller bør stille er om dette er fornuftig bruk av ressurser? I mine øyne tror jeg man kommer mye lenger per krone ved å skille ut og beskytte kritisk infrastruktur isolert enn det man gjør med å snoke i alle borgeres data. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå