Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Holdt på kroken over lang tid

Gjest 9e252...510

Anbefalte innlegg

Gjest 9e252...510

Har blitt kjent med ei jente over de siste 8 mnd. 

Føler hele tiden at jeg blir på en måte "holdt varm" på den måten at innimellom er hun veldig interessert og andre ganger så eksisterer jeg ikke. 

Føler meg egentlig som en reserveløsning når hun er interessert i oppmerksomhet. 

Samtidig så har hun sagt at "jeg kaster ikke bort tiden på folk jeg ikke er interessert i" 

Har blitt litt roting på fylla, men aldri sex. Hun viser ofte initiativ til å treffes å gjøre flere forskjellige aktiviteter. 

Samtidig er jeg litt redd for å miste henne helt om jeg spør henne rett ut om det noen gang kommer til å bli oss.  

Er det hun som er usikker her og driver slik bare for oppmerksomheten sin skyld? 

Har selv litt blandede følelser da hun er kjempegrei og på en måte som en slags "partner" til tider og vi kan snakke om alt mulig rart. 

Hva burde jeg gjøre? Begynner å nærme meg slutten av 20-åra og føler at grensa for hva som er bortkasta tid og ikke er nådd. 

Anonymous poster hash: 9e252...510

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ho er ikke usikker, jenter flest har mange å velge mellom. Jeg tror nok det er for oppmerksomhetens skyld ja. Men så klart også fordi ho liker deg litt, hadde ikke giddi å holdt på sånn hvis ho ikke likte deg overhodet.

Det er du som må ta valg her. Du er jo usikker. Og siden du er redd for å miste ho, så har du følelser for ho.

Du må bestemme deg, du kan spørre ho om ho ville vært interessert i et forhold. Men for å si det sånn, ho kan like godt bestemme seg for å slutte å ha deg som lett bekjent og kanskje venn, om ho finner seg noen andre, uansett. Tror du en mann i forhold med ho ville godtatt at ho hadde en annen mann som "lett" eller "nær" bekjent? Mange menn klarer kanskje å takle det, men det er risiko forbundet med det. Mange tror kanskje de er så trygge på seg selv at de kan ha venner av det motsatte kjønn, men for meg er det et tegn på at man -ikke- er trygg på seg selv, og man trenger "stimuli" og bekreftelse av det motsatte kjønn for å få konstant bekreftelse.

Så jeg tror det beste for deg, nå som du føler du begynner å bli klar for seriøst forhold, å gå all-in og be om en romantisk date og hele pakka.

Hvis ho ikke biter på, så tar du det som et tegn på at det er slutt. Eller, du kan prøve å pushe litt mer, men ikke for mye, for jeg mener det ikke er verdt å jakte damer for lenge, da er -de- useriøse. Den gjengse oppfatning er kanskje at menn skal jakte drømmedama si til verdens ende, men da 1) står man i fare for å bli sett på som en creepy stalker, og 2) usikker på seg selv. Særlig i dagens samfunn.

Så ja, prøv gjerne, bare vær klar over at det kan fort ende med at ho distanserer seg. Men det kan jo også hende at ho vil fortsette vennskapet. Ting er sjelden svart eller hvitt, men det er prosentsjanser. Så du har alt å tjene på å prøve.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

8mnd uten sex er Jo ekstremt. Det er vel ikke mulig å ha gjensidig romantiske følelser med en person over 8 måneder uten å ha sex.

Jeg regner med at du vil - og at mangelen på eskalering av forholdet grunner i hennes manglende lyst på deg og du dermed er trygt plassert i friend zone.

Virker jo åpenbart at her er det noen som kaster bort tiden. Men jeg tror ikke det er henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest d88fe...9d8
Taurean skrev (På 21.4.2020 den 2.21):

Ho er ikke usikker, jenter flest har mange å velge mellom. Jeg tror nok det er for oppmerksomhetens skyld ja. Men så klart også fordi ho liker deg litt, hadde ikke giddi å holdt på sånn hvis ho ikke likte deg overhodet.

Det er du som må ta valg her. Du er jo usikker. Og siden du er redd for å miste ho, så har du følelser for ho.

Du må bestemme deg, du kan spørre ho om ho ville vært interessert i et forhold. Men for å si det sånn, ho kan like godt bestemme seg for å slutte å ha deg som lett bekjent og kanskje venn, om ho finner seg noen andre, uansett. Tror du en mann i forhold med ho ville godtatt at ho hadde en annen mann som "lett" eller "nær" bekjent? Mange menn klarer kanskje å takle det, men det er risiko forbundet med det. Mange tror kanskje de er så trygge på seg selv at de kan ha venner av det motsatte kjønn, men for meg er det et tegn på at man -ikke- er trygg på seg selv, og man trenger "stimuli" og bekreftelse av det motsatte kjønn for å få konstant bekreftelse.

Så jeg tror det beste for deg, nå som du føler du begynner å bli klar for seriøst forhold, å gå all-in og be om en romantisk date og hele pakka.

Hvis ho ikke biter på, så tar du det som et tegn på at det er slutt. Eller, du kan prøve å pushe litt mer, men ikke for mye, for jeg mener det ikke er verdt å jakte damer for lenge, da er -de- useriøse. Den gjengse oppfatning er kanskje at menn skal jakte drømmedama si til verdens ende, men da 1) står man i fare for å bli sett på som en creepy stalker, og 2) usikker på seg selv. Særlig i dagens samfunn.

Så ja, prøv gjerne, bare vær klar over at det kan fort ende med at ho distanserer seg. Men det kan jo også hende at ho vil fortsette vennskapet. Ting er sjelden svart eller hvitt, men det er prosentsjanser. Så du har alt å tjene på å prøve.

Hvilke jenter da? Har du noe konkret eksempel? Hvorfor er det så mange jenter som klager på at de blir brukt til sex og dumpet tror du? Jeg personlig har ingen å velge og de fleste menn vil bare ha sex og så stikke, når man ønsker seg barn, giftermål, trygghet og kjærlighet. Menn har bare pikk å gi også fanden. Ingen kan tilby et trygt hjem eller å være trofaste og holde seg til kun meg. Det er også mange mange jenter som har det som meg.

og til TS: hun er enten ikke interessert fordi du ikke er hennes type og hun er over din liga eller så er hun redd for å bli såret og holder igjen. Og ikke fordi hun har mange å velge imellom. Har selv hatt interesserte menn etter meg som ikke var min smak overhodet og da forblir man alene heller enn å bare ta noen.

Anonymous poster hash: d88fe...9d8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...