jonasga91 Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 Heisan! Jeg holder på en oppgave til innlevering, og tenkte å prøve ut det læreren har notert før jeg begynner på oppgaven. Problemet er at jeg ikke får samme svar, så jeg lurer på om det er noe jeg gjør feil, eller om kalkulatoren har feil innstilling eller noe sånt. Prøvde noen lignende eksempler på boken og fikk feil der også :S Har lagt til et bilde av eksempelet jeg prøver å få til og det jeg har tastet inn og regnet ut på kalkulatoren. Noen som vet hva som kan være galt? Svar på kalkulatoren: -36,76 Takker! Lenke til kommentar
Samaritanen Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 Jeg prøvde akkurat som deg på kalkulatoren og fikk -36,76. Men jeg vet hvordan han fikk -0,82; istedenfor å ta opphøyd i 4 for logaritmen, så flytter han tallet 4 foran logaritmen og multipliserer 4 med log(10^(-7)). Man får da: -0.8156. 1 Lenke til kommentar
jonasga91 Skrevet 20. april 2020 Forfatter Del Skrevet 20. april 2020 (endret) @Samaritanen Aaaaah, selvfølgelig! 4*log(n). Da prøver jeg de andre eksemplene også og ser om det funker. Tusen takk! Endret 20. april 2020 av jonasga91 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå