Disco Stu Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 Hei Jeg ser at ved permittering har man nå krav på full lønn opptil 6G de første 20 dagene. Hvordan er det med folk som tjener mer enn 6G? Er 6G taket, slik at man får penger av NAV som om man tjener 6G? Eller er det en viss prosentandel som gjelder hvis man tjener over 6G? Har ikke helt klart å finne ut av dette.. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 (endret) Slik jeg har tolket det er 6G maks av hva NAV betaler uansett førlønn, men noen arbeidsgivere velger da(frivillig) å betale det overskytende. Detter er regler med pappaperm og andre betalte permisjonsordninger, så er usikker på om det er hjemmel i loven for tilsvarende ordning ved permitering. Jeg er ute i pappaperm nå så jeg får lønn som normalt fra arbeidsgiver, mens arbeidsgiver da får kompensert 6G fra NAV og alt jeg tjener over kommer da frivillig fra arbeidsgiver lomme. Endret 20. april 2020 av BioNor 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 Du får full lønn fra arbeidsgiver de første to dagene, 6G fra NAV de neste 18 dagene, og deretter 80% av lønn opp til 3G og 62,5% av lønnen mellom 3G og 6G (fra NAV). Arbeidsgiver betaler vanligvis ikke mellomlegget ved permittering, i motsetning til ved permisjon. Usikker på om loven egentlig forbyr det, men det vil uansett gå til fradrag i dagpengene og permittering skal jo være kostnadsbesparende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå