Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Permitterte trenere, klubben kaller inn foreldre

Gjest df93a...580

Anbefalte innlegg

Gjest df93a...580

Jeg skynder meg å presisere: jeg er ikke ute etter å kritisere på noe som helst måte, hele situasjonen skaper store utfordringer for idrettslagene, og jeg støtter fullt opp om kreative tiltak som kan gjøre det beste ut av dette.

Men....

Er det noe som 'skurrer' rent juridisk, når et idrettslag (forståelig nok!) permitterer store deler av sine ansatte inkludert trenere, men samtidig nå bruker sin Spond-konto (app for organisering av treninger) for å be om at foreldre melder seg frivillig for gjennomføring av treninger (der treningene foregår i små grupper, med god avstand, etc. etc.)

Dette er da innen barneidrett.

Som sagt, prisverdig at man forsøker å finne måter å aktivisere barna våre på, og jeg er på ingen måte opptatt av å påpeke om det eventuelt begås lovbrudd her (derfor anonymisering både av klubben og meg), men jeg bare lurer på det rent juridiske ved å 'med den ene hånden' permittere trenere, og så 'med den andre hånden' kalle inn til dugnadshjelp fra foreldre for å få gjennomført treninger....

Anonymous poster hash: df93a...580

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kravet for å permittere ansatte er at man har saklig grunn til å gjøre det. Det er ikke et like strengt krav som kravene til saklig grunn for oppsigelse, men i korte trekk må du ha et reelt behov for å gå til permittering. 

Hvis du erstatter lønnet arbeid med ulønnet arbeid og ikke har noen inntektssvikt vil det ikke være saklig å opprettholde permitteringen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...