janingar Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 Hei. Jeg kjøpte nylig litt mer RAM til PC'en min og da oppstod det et lite problem. Raskt om PC'en. Den er 5 år gammel og utstyrt med et Gigabyte hovedkort (produktinfo), og hadde opprinnelig 2x4 GB Crucial Ballistix DDR3 RAM installert (produktinfo). I dag forsøkte jeg å installere 2x8 GB RAM av typen Corsair Vengeance (produktinfo). Det likte åpenbart ikke PC'en som da ikke lenger ville slå seg på. Derimot når jeg tok ut de opprinnelige Crucial RAM-brikkene så fungerte alt fint igjen. Spørsmålet er: Kan noen andre her se noen grunn til hvorfor de ikke skulle fungere sammen? Alle 4 brikkene skal ha nøyaktig samme CL-timing, minnehastighet og spenning ? Så det burde ikke være noen grunn til at de ikke fungerer sammen, utover at det er to ulike merker og kjøpt med 5 års mellomrom. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 18. april 2020 Del Skrevet 18. april 2020 Det burde funke. Sikker på at du satte dem ordentlig i? Har du prøvd med bare en av de nye brikkene? Til sist: har du nyeste bios? Hvis ikke, forsøk å oppdatere til nyeste og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 18. april 2020 Del Skrevet 18. april 2020 (endret) Det er ikke sikkert det går å blande forskjellige brikker. Eventuelt kan du prøve å bytte plass mellom nye og gamle. Det er mange parameter som kan stilles på minnet. Det er muligens nødvendig å stille på parametere manuelt i bios. Endret 18. april 2020 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå