Gå til innhold

Ht eller ikke Ht;thats the question!

jeschiotz

Anbefalte innlegg

Nå er jeg forvirra nå!Har ikke bygd pc på en tre-fire år og har nettopp bestilt en qbic p4 barebone pc samt en 2,8 ghz norrthwood 533 (://www.hovedkort.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3583)spørsmålet er om dette er en ok prosessor eller om jeg skulle valgt en med Hyper Threading?Tenkte jeg skulle klokke litt opp oxo!Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HT har ikke nødvendighvis noe særlig å si for ytelsen.

Men det gir en følelse av å sitte med 2 CPUer, har hørt at det kan øke ytelsen med opptil 20 % (kanskje opp til 30 % alt avhengig av hvilken applikasjon man kjører, om man kjører flere applikasjoner samtidig osv.), men at det faktisk i enkelte tilfeller også kan redusere ytelsen en liten smule.

Men dette med at HT gjør at Windows ser CPUen som to CPUer gir muligheter,

f.eks. skal det være mulig å spille et kraftig 3d-spill samtidig som man kjører antivirus, da mener jeg at slikt fungerer bedre med HT.

Vet ikke hva prisforskjellen er på den CPUen du hadde planlagt å kjøpe, samt en 2,8 ghz med 800 MHZ FSB og HT, men jeg ville uansett gått for den med HT, huskt også at 800 MHZ FSB også øker ytelsen, og jeg tror nok at en med 800 på 2,8 ghz yter bedre enn en på 3,06 med 533 mhz FSB (Begge med HT) :thumbup:

Gå for HT :thumbup:

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar

wow for en rask respons!

Så for å ta dette litt videre er alle p4 800 fsb HT?Om noen gidder å gå til hovedkort.no så er det jo ingen som er nevnt med HT bare mobile?Alle har kodenavn northwood om det har noe å si?Og hva slags minne må jeg ha til dette;krever ikke en 800 fsb raskere minne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...