Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill som låser seg


Anbefalte innlegg

Har i den siste tiden fått et lite problem med at noen spill låser seg, the divsion 2 og COD MW, jeg må åpne task manager å tvinge avslutte spillet for å få gjort noe.

når den gjorde det nå akkurat i the divsion 2, så kom jeg på å gå inn i event viewer, der viste det "error, application hang"

se bildet som er i vedlegget for mer info..

takker for all hjelp.

Event viewer 2.jpg

Event viewer 1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis spillet fryser men man kan gå ut så virker dette for meg at det er spill/programvare feil, får du dette problemet når du spiller andre spill enn div2 og codmw? test med andre krevende spill eller kjør en gratis versjon av 3dmark test og se om du får opp samme problem. ellers hva er spekken til din maskin? alle som trenger hjelp bør alltid liste opp spekken så vi kan se hva slags hw du har slik at feilsøkengen går fortere/ mindre ping pong fram og tilbake

Lenke til kommentar

Kan høres ut som du har et problem med minne. Det kan være feil på minne, for liten kapasitet, men også noe annet.

Derfor er det noen ting du må svare på.

1) Hvordan minne, og hvor mye minne er det på PCen?

2) Er minne overklokket manuelt eller med xmp profil?

3) Kjører du flere applikasjoner i bakgrunnen? Hva ligger minnebruken på under last?

Noen ting du kan prøve:

1) Lukk alle bakgrunnsprogrammer, og monitorer minnebruk (med f.eks msi afterburner). Har PCen mer minne å gå på?

2) Dersom minnebruk er strupet, øk virtuelt minne og pagefil i kontrollpanel.

3) Kjør PCen i safemode, uten overklokking.

4) Kjør Memtest86 for å feilsøke om det er noe defekt på minnebrikkene. 
 

Trenger ikke nødvendigvis være minne, men ett sted må man starte feilsøkingen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ex-jordbærplukkeren skrev (46 minutter siden):

hvis spillet fryser men man kan gå ut så virker dette for meg at det er spill/programvare feil, får du dette problemet når du spiller andre spill enn div2 og codmw? test med andre krevende spill eller kjør en gratis versjon av 3dmark test og se om du får opp samme problem. ellers hva er spekken til din maskin? alle som trenger hjelp bør alltid liste opp spekken så vi kan se hva slags hw du har slik at feilsøkengen går fortere/ mindre ping pong fram og tilbake

Kan teste med noen andre spill, er bare de jeg har hatt problem med. Men noen dager går det veldig bra, å jeg kan spille i flere timer mens andre, slik som i dag så går det kanskje 1-2 timer før det skjer.

mine specs er: 

CPU: 7940x @ 4.9 ghz

GPU: 2 stk 2080ti 

RAM: 32 gb G.skill tridentz @ 4000 mhz

Alt i en custom loop

 

Emile the rat skrev (16 minutter siden):

Kan høres ut som du har et problem med minne. Det kan være feil på minne, for liten kapasitet, men også noe annet.

Derfor er det noen ting du må svare på.

1) Hvordan minne, og hvor mye minne er det på PCen?

2) Er minne overklokket manuelt eller med xmp profil?

3) Kjører du flere applikasjoner i bakgrunnen? Hva ligger minnebruken på under last?

Noen ting du kan prøve:

1) Lukk alle bakgrunnsprogrammer, og monitorer minnebruk (med f.eks msi afterburner). Har PCen mer minne å gå på?

2) Dersom minnebruk er strupet, øk virtuelt minne og pagefil i kontrollpanel.

3) Kjør PCen i safemode, uten overklokking.

4) Kjør Memtest86 for å feilsøke om det er noe defekt på minnebrikkene. 
 

Trenger ikke nødvendigvis være minne, men ett sted må man starte feilsøkingen :) 

Kan være det altså, jeg fikk et tips om å gjøre dette: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/programs-stop-responding-with-application-hang/fada9d6e-7173-e011-8dfc-68b599b31bf5

Jeg gjorde det som ble sagt i den posten som er nesten helt nederst, prøvde løsning 1.

Da ble det slik det vises i bildet jeg har lagt ved. 

Jeg kjører CAM til NZXT for å holde styr på temp etc.

VM.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...