Gå til innhold

Tesla kan kjøre fra konkurrentene på grunn av koronakrisen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Simkin skrev (57 minutter siden):

Morsomt at du tror slike ting ikke skjer på andre bilmerker også. Jeg har jobba som mekaniker siden 2006 til info :)

Det handler mer om forventningene man har til oppfølging av problematikk på nybil, og ikke at Tesla er unik med feil. For Tesla har et uheldig rykte på seg her.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Simkin skrev (2 timer siden):

Ok. ladeluka mi har fungert helt fint :)

Så bra? 100% feilrate på en ladeluke hadde vært fantastisk dårlig, så bra at du kan bevise at minst 1 fungerer. Jeg regner med at forstilling og interiør er lydløst også? 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (4 timer siden):

Så bra? 100% feilrate på en ladeluke hadde vært fantastisk dårlig, så bra at du kan bevise at minst 1 fungerer. Jeg regner med at forstilling og interiør er lydløst også? 

Ja, forstilling og interiør er lydløst.

Hvorfor skulle det forresten ikke være det? 

Noe kjent problem at ladeluka ikke fungerer på model 3?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Simkin skrev (3 timer siden):

Ja, forstilling og interiør er lydløst.

Hvorfor skulle det forresten ikke være det? 

Noe kjent problem at ladeluka ikke fungerer på model 3?

Hadde litt trøbbel med ladeluka på vinterstid med S85 som vi hadde i ett års tid. På S75Den vi har nå, så hadde vi knirking rundt frontrute ved overtakelse og ene spyledysa spylte feil. Måtte inn 2 ganger før knirkinga ble bra. Men nå har vi ikke hatt feil på bilen på 1,5 år (den er 2,5 år gammel).

Så vi har kjørt rundt 44000km uten nye feil som ikke var der fra fabrikk.

S84 fra 2014 var det en del feil på, men fikk også vite av forrige eier i ettertid (altså etter at vi solgte den videre), at den hadde stått på lading ved lynnedslag i huset. Så hvor mye som skyltes selve bilen og hva som skyldtes lynnedslaget er ikke greit å si. Hadde bilen vært ute for lynnedslag når jeg eide den, så hadde jeg gått igjennom den via forsikringa.

Lenke til kommentar
Simkin skrev (10 timer siden):

Ikke merkelig i det hele tatt når man ser hvordan trolla blir stille og rolig trekker seg unna :)

Tolker jeg deg da rett at du mener det er god diskusjonsetikk å trakkasere motparten til å ikke gidde å svare deg mer, samtidig som du tror du går seirende ut av dette? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Hansien skrev (På 30.4.2020 den 23.22):

Venn deg til dette. Lovpriser du ikke Tesla, vil enkelte på forumet her konkludere med at du hater bilen.

Takk. Jeg syns det sier mest om de andre (noen kaller de koret) og deres diskusjonsetikk og at enkelte bør se seg i speilet  , «Maler meg inn i et hjørne» , «søppel» ,»Tesla hater» ,»herske teknikker». Haha - de kunne ikke tatt mere feil. Jeg kaller en spade en spade og prøver å unngå frustrasjon og bomkjøpene når jeg tar nybilvalg. Model 3 og Y har 1.stk interiør trim: fact , som i null valgmuligheter om det så er tresorter fra Amazonas eller high-tek finish materiale eller noe annet.  (S og X uttaler jeg meg ikke om her)

Endret av syar2003
  • Liker 3
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (13 timer siden):

På min HUD så skifter fargen på km/t tallet fra hvitt til orange og blinker en gang når fartsgrensen overskrides. Trenger ikke se på det engang om det er fartsgrense sjekk man skal gjøre - det oppfattes umiddelbart uten å flytte blikket eller endre fokus . Slik HUD er overlegent alt annet jeg har prøvd og jeg har hatt lappen i >30 år og et to sifret antall biler og leiebiler.

Synd at Tesla ikke implementerer det eller får det på utstyrslisten sin som tilvalg. Jeg hadde gjerne betalt ekstra for det og sikkert mange andre også.

Hører dette stadig, har dog sett veldig lite folk som implementerer 3 parts hud. Finnes mange bra løsninger på dette, men "ingen" installerer. 

Basert på dette mener jeg det er oppspinn, rett og slett.

Trenger jeg noe, skaffer jeg meg det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (9 timer siden):

Hva er feilraten? Kan legge til mine 3 biler også, aldri hatt problemer. Hvor mange % har du nå oversikt over?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet at noen dashcams med coax som legges i taket til kamera bak har brukt å sende ut støy, som forstyrrer signalet ladepluggen sender for å åpne luken. Så man kan ikke åpne ladeporten med å trykke på knappen til laderen.

Nyere Tesla har jo innebygget dashcam så akkurat det problemet gjelder mest eldre biler med ettermontert dashcam, men mulig det drar opp "feil med ladeluke" statistikken.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (27 minutter siden):

Hører dette stadig, har dog sett veldig lite folk som implementerer 3 parts hud. Finnes mange bra løsninger på dette, men "ingen" installerer. 

Basert på dette mener jeg det er oppspinn, rett og slett.

Trenger jeg noe, skaffer jeg meg det. 

«Selvlagede» head up display med ulike utenpåliggende dingser montert i taket, solskjerm, liggende oppå dashbord er det vel ingen som vil ha (med unntak av noen «rånere» kanskje) . 
Projiseringen og kvalitet/lesbarhet er vel også langt under par på slike løsninger fremfor noe som projiseres via en farge tft skjerm via ulike justerbare speil nede i dashbord opp på en frontrute som er behandlet for det.

Kan du utdype hva du mener er oppspinn?
Så hvis du trenger noe , og det skulle være head up display i din Model 3 så skaffer du deg hva , kan du vise til noe ?

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (9 minutter siden):

«Selvlagede» head up display med ulike utenpåliggende dingser montert i taket, solskjerm, liggende oppå dashbord er det vel ingen som vil ha (med unntak av noen «rånere» kanskje) . 
Projiseringen og kvalitet/lesbarhet er vel også langt under par på slike løsninger fremfor noe som projiseres via en farge tft skjerm via ulike justerbare speil nede i dashbord opp på en frontrute som er behandlet for det.

Så hvis du trenger noe , og det skulle være head up display i din Model 3 så skaffer du deg hva , kan du vise til noe ?

Det er ikke noe problem å ettermontere i en annen model 3

https://bimmers.no/artikler/nyheter-om-bmw/bmw-har-lansert-head-up-display-for-ettermontering-r77/

så kan man jo også lure på hvorfor BMW gjør dette. Om de aller fleste driter i om de har hud eller ikke hadde vel BMW ikke brukt ressurser på dette? Eller får de en masse henvendelser om original ettermontering?

Endret av Trestein
  • Liker 2
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (6 minutter siden):

Nå mente jeg i en Tesla Model 3 da...

Og der der er den kjipe dårligere varianten med vippelokk displayet som er i 225. Ikke frontrute projisert.

Poenget er at folk ønsker slikt utstyr. Kjøper man en bruktbil og ønsker hud er det greit å ha en mulighet for det. 

Hvor mange det er som ønsker å ettermontere en 17 tommers tuch skjerm i dashbordet har jeg ingen opplysninger om?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (9 minutter siden):

Poenget er at folk ønsker slikt utstyr. Kjøper man en bruktbil og ønsker hud er det greit å ha en mulighet for det. 

Hvor mange det er som ønsker å ettermontere en 17 tommers tuch skjerm i dashbordet har jeg ingen opplysninger om?

Nei , det har helt rett i . Men om det finns som utstyrsvalg når bilen er ny og kan konfigureres med original HUD vil det naturligvis være bruktbiler på markedet med det også.

Enkelte ting lar seg ikke ettermontere, er for omfattende og/eller er ikke verdt kostnaden.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (1 time siden):

Om det hadde vært kristisk for meg med denne infoen i vinduet så er det jo lassevis av produkter der ute, fra mindre smarte til andre løsninger som direkte leser i fra Can... Evt få noen til å integrere skjerm i rett vinkel osv. Mulighetene er mange, men jeg har aldri sett noen som faktisk har gjort dette. Men ser utrolig mye preik om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Om det hadde vært kristisk for meg med denne infoen i vinduet så er det jo lassevis av produkter der ute, fra mindre smarte til andre løsninger som direkte leser i fra Can... Evt få noen til å integrere skjerm i rett vinkel osv. Mulighetene er mange, men jeg har aldri sett noen som faktisk har gjort dette. Men ser utrolig mye preik om det.

Så du har enkelt og greit ikke noe svar til  en «ordentlig» aftermaket HUD implementasjon til Tesla M3 å vise til. Da kan du jo bare si det. At noen faktisk ikke har gjort det , kan det være at løsningene ikke er noe bra , hverken funkjonelt eller estetisk ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, syar2003 said:

Så du har enkelt og greit ikke noe svar til  en «ordentlig» aftermaket HUD implementasjon til Tesla M3 å vise til. Da kan du jo bare si det. At noen faktisk ikke har gjort det , kan det være at løsningene ikke er noe bra , hverken funkjonelt eller estetisk ?

Det begynner å komme en del hjemmeprosjekter. Mulig man får kjøpt det og etterhvert.

Denne synes jeg er ganske stilig:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...