Gå til innhold

Tesla kan kjøre fra konkurrentene på grunn av koronakrisen


Anbefalte innlegg

Hanhijnn skrev (1 time siden):

Og kanskje særlig Sverige...

Dette er bare halmstrå-argument fra Tesla-hatere, og ikke noe å bry seg om.

Tesla-hater , javel vi er der nå. Jeg skal ikke nedverdige meg til å kalle hverken deg eller bshagen noe, eller sette dere i bås. Dette var ikke halmstrå-argument som du hentyder til , mere klart ståmanns-argument fra din side.

Endret av syar2003
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
syar2003 skrev (På 28.4.2020 den 13.52):

Wtf , ro deg ned da. 
Nå bekrefter du jo akkurat det jeg sier ... visse fora ... entusiaster ... så drar du også til og med inn MC 

Det påstås av noen andre i diskusjonstråden at alle modifisere bilene sine. Det er feil og det bekreftet du selv akkurat.

Om du leser det jeg argumenterte i mot først, så ble det sett på som noe negativt at noen Tesla-eiere liker å modifisere bilene sine. Alt jeg gjorde var å påpeke at dette absolutt ikke er unikt for Tesla-eiere, men noe som mange gjøre i hele verden, med alle bilmerker.

Og den der "ro deg ned"-greia? ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (13 minutter siden):

Om du leser det jeg argumenterte i mot først, så ble det sett på som noe negativt at noen Tesla-eiere liker å modifisere bilene sine. Alt jeg gjorde var å påpeke at dette absolutt ikke er unikt for Tesla-eiere, men noe som mange gjøre i hele verden, med alle bilmerker.

Og den der "ro deg ned"-greia? ?

Ja , og om «du» leser det jeg kommenterte først så tidligere i tråden så forstår du sammenhengen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 timer siden):

Greit. Gir opp ??

Bakgrunnen til det hele var at flere inklusive meg mener at det tilbys for få opsjoner i konfigurasjon av M3 og MY for ting som innvendig interiør trim som gjør at mange føler det blir  nødvendig å wrappe om spesielt det sorte midtkonsoll pianolakk med noe bedre materiale.
 

Etterpå fyrer alle Tesla eiere på alle pluggene selv om man bare konstaterer fakta. Nemlig at hos samtlige andre produsenter i premium sjiktet (mange også sikkert i lavere sjikte) har man mulighet til velge og tilpasse interiør trim  til noe individuelt rett fra produksjon dersom man ikke liker standard.
 

Så får man til svar «at alle modifiserer sine nybiler» ....

Så blir man tilslutt omtalt som «Tesla-hater»

Greit - gir opp også  ??

 

Endret av syar2003
  • Liker 3
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (2 timer siden):

Bakgrunnen til det hele var at flere inklusive meg mener at det tilbys for få opsjoner i konfigurasjon av M3 og MY for ting som innvendig interiør trim som gjør at mange føler det blir  nødvendig å wrappe om spesielt det sorte midtkonsoll pianolakk med noe bedre materiale

Igjen, å wrappe interiørlister i f.eks BMW og Audi er slett ikke unormalt. Det er en grunn til at det finnes et marked for slikt, bare her i Drammen så veit jeg dette er god butikk. Om du ikke tror meg, så søk på dette (vehicle interior trim wrapping). Min gamle BMW F31 var også wrappet innvendig til en mye finere finish (børstet alu) enn standard - som var glossy piano lakk

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (20 minutter siden):

Igjen, å wrappe interiørlister i f.eks BMW og Audi er slett ikke unormalt. Det er en grunn til at det finnes et marked for slikt, bare her i Drammen så veit jeg dette er god butikk. Om du ikke tror meg, så søk på dette (vehicle interior trim wrapping). Min gamle BMW F31 var også wrappet innvendig til en mye finere finish (børstet alu) enn standard - som var glossy piano lakk

Du tar tydeligvis ikke til deg dette. Det er forskjell på alle som kjøper ordinære Tesla M3 og MY deriblant voksne folk i 40 åra, og noen få rånere som kjøper seg brukte rånebiler som senkes og stances m.m.
Jeg har hele tiden referert til nybiler generelt.Og har aldri påstått at det ikke  finns mange personer i spesifikke miljøer og eiere av spesifikke bilmerkers modelltype som modifiserer bilen sin.
 

Du kan godt prøve igjen ... jeg gidder ikke mer.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (19 minutter siden):

*sigh*

Hvem i h...te er som sier at folk som liker å modifisere bilene sine ikke kan være "godt voksne" og i "40 åra". Du maler deg lengre og lengre inn i et hjørnet her nå. Hva om jeg fortalte deg at dette i såfall var akkurat likt som for alle som kjøper Tesla eller BMW? Hmm? Du trenger jo bare å kikke litt på div forumer rundt om i verden, så ser du jo hva jeg mener!

Og gidder ikke hersking som "du tar tydeligvis ikke til deg dette" der du går etter min intelligens, i et forsøk til å heve deg over. Den diskusjonsteknikken er søppel

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (4 timer siden):

Bakgrunnen til det hele var at flere inklusive meg mener at det tilbys for få opsjoner i konfigurasjon av M3 og MY for ting som innvendig interiør trim som gjør at mange føler det blir  nødvendig å wrappe om spesielt det sorte midtkonsoll pianolakk med noe bedre materiale.

Etterpå fyrer alle Tesla eiere på alle pluggene selv om man bare konstaterer fakta. Nemlig at hos samtlige andre produsenter i premium sjiktet (mange også sikkert i lavere sjikte) har man mulighet til velge og tilpasse interiør trim  til noe individuelt rett fra produksjon dersom man ikke liker standard.

Har man det? Jeg nevnte tidligere at Audi faktisk IKKE tilbyr karbonfiber dekor i etron. Det er meg revnende likegyldig om de har 43 forskjellige typer treverk fra indre Amazonas ;) Så for min del hadde den nok blitt wrap på en Audi også. 

Alternativt kunne jeg godtatt en matt sort finish. Men finish som viser fingermerker eller treverk utgår. Ser ikke ut som de tilbyr matt sort heller gitt. Dårlige greier ;) Faktisk har de bare 4 forskjellige finisher på dekoren,  mens Tesla tilbyr 3 på X og 2 på Y. Forskjellen i antall valgmuligheter er mao. ikke akkurat himmelsprengende, for å si det pent. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tesla har vel produsert fullt i USA mer eller mindre under corona krisen. Nå i mai starter tyske bilfabrikker opp ingen. Så her har han nok kjørt forbi. Spørsmålet er hvor lenge. Skjønner godt hans desperate forsøk å få solgt sin + modell av m3. Her kommer det mange konkurrenter som vil stjele mye av markedet. Bare se på Ford Mustang, Skoda ID osv. Pluss alle bilene fra østen og dagens Audi e tron.

Dessuten kommer BMW i4 som vil være en direkte konkurrent til m3 på performance. På byggekvalitet og design blir det nok ikke en konkurrent. M3 vil nok være et alternativ for kjøpere som kun liker hvite eller sorte seter og som ikke klarer å bruke konfiguratorene til dagens bilprodusenter.

Tradisjonelle bilprodusenter har i løpet av et par år tatt ingjen alt av tesla sine forsprang. Lærekurvene er mye brattere enn for tesla. Modell y har bortimot null teknologiske forbedringer i forhold til m3. Tesla S er mer eller mindre uendret siste 5 år. Har tesla gitt utviklerne sparken?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Trestein said:

Tradisjonelle bilprodusenter har i løpet av et par år tatt ingjen alt av tesla sine forsprang. Lærekurvene er mye brattere enn for tesla. Modell y har bortimot null teknologiske forbedringer i forhold til m3. Tesla S er mer eller mindre uendret siste 5 år. Har tesla gitt utviklerne sparken?

Glemt at de kommer med Cybertruck, en ny Roadster og en Semitrailer?

Model Y er høyere og har større bakluke enn Model 3. Den blir å selge godt bare på grunn av det (pluss mere krokvekt enn Model 3)

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 time siden):

Tradisjonelle bilprodusenter har i løpet av et par år tatt ingjen alt av tesla sine forsprang.

Spennende. Kan du nevne EN bilmodell, som klarer 530km WLTP, 0-100 på 3.4s og som har et like godt utbygd ladenettverk som Tesla?

Så vil jeg ha Netflix, YouTube, innebygd Spotify og TuneIN og gjerne noen spill jeg kan koble opp kontrolleren min med. Autopilot vil jeg også ha. Gjerne også en app hvor jeg kan forvarme eller kjøle ned bilen på noen få minutter. OTA oppdateringer med nye funksjoner også, forresten.

Ja, og prisen bør være på rundt 500k.

Sitat

Skoda ID osv.

Vision iV, som ble omdøpt til Enyaq.

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 hours ago, Complexity said:

Glemt at de kommer med Cybertruck, en ny Roadster og en Semitrailer?

Model Y er høyere og har større bakluke enn Model 3. Den blir å selge godt bare på grunn av det (pluss mere krokvekt enn Model 3)

Jeg kan bekrefte at Model Y ville vært langt mer attraktiv for meg/oss enn Model 3 selv om bakluka var eneste forskjellen. Men det er fortsatt langt fra en erstatter til en herregårdsvogn. 

Lenke til kommentar
Simkin skrev (2 timer siden):

Spennende. Kan du nevne EN bilmodell, som klarer 530km WLTP, 0-100 på 3.4s og som har et like godt utbygd ladenettverk som Tesla?

Så vil jeg ha Netflix, YouTube, innebygd Spotify og TuneIN og gjerne noen spill jeg kan koble opp kontrolleren min med. Autopilot vil jeg også ha. Gjerne også en app hvor jeg kan forvarme eller kjøle ned bilen på noen få minutter. OTA oppdateringer med nye funksjoner også, forresten.

Ja, og prisen bør være på rundt 500k.

Vision iV, som ble omdøpt til Enyaq.

Ford Mustang e klarer nok dette. Den går riktignok litt lenger men det burde holde.

Resten du nevner skulle jeg fått til i en T Ford.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 timer siden):

Glemt at de kommer med Cybertruck, en ny Roadster og en Semitrailer?

Model Y er høyere og har større bakluke enn Model 3. Den blir å selge godt bare på grunn av det (pluss mere krokvekt enn Model 3)

Det var innovasjoner med sus i.

Har de klart å få til hud og regnsensor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...