Redaksjonen. Skrevet 16. april 2020 Del Skrevet 16. april 2020 Den elektriske folkevognbussen kan erstatte flere av dagens VW-modeller Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 16. april 2020 Del Skrevet 16. april 2020 Det trengs biler til familier, og andre med behov for tørr transport av ting, uten rumpe. Hengerfeste når det trengs er også smart. Med bekvem rekkevidde, og som ikke koster skjorta, (luksuspris). Kort sakt selvhjulpne og jordnære folk på bygda som ikke liker å mase på andre. De "andre" kan ikke drive utleiebyrå for alle til stadighet, uansett. Det skulle nok tære på tålmodigheten,...å reparere etter andres ubetenksomhet. 3 Lenke til kommentar
bharald Skrevet 16. april 2020 Del Skrevet 16. april 2020 Jeg ville satt større pris påæ det om de kunne satt i gang med produksjonen, med hengerfeste, taklast, firehjulstrekk og stort nok batteri, men etter tesla er det dessverre viktigere med selvkjøring og bra brukergrensesnitt på en stor meny av muligheter, enn å levere biler som fælar oss kjøre oss og lasten på en god måte fra a til b på en behagelig måte. Buzz er en drømmebil, men det hadde jo vært greit om det ikke ble med drømmen? 2 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 16. april 2020 Del Skrevet 16. april 2020 Denne har jeg ventet på siden jeg første gang så en redering for mange år tilbake. Har alltid hatt sansen for den gamle hippie vogna fra VW og føler den elektriske versjonen med sitt retro design virkelig blir verdt å teste. Så får man bare håpe at det ikke blir en undermotorisert vogn og at det blir tannløs og dvask. For mtp på det lave tyngdepunktet bør alt ligge til rette for at det blir en skyss som også passer godt på våre svingete landeveier. I overmot bestilte jeg cybertruck'n til n Musk. Først fikset jeg ikke utseendet så tenkte jeg jo kanskje. Men designet har egentlig ikke vokst. Så det får vel bli enten elektrisk vw buss eller tesla semi? Pickup'n blir det nok ikke noe av om det ikke viser seg at designet var tidenes pr fremstøt. Lenke til kommentar
Udust Skrevet 16. april 2020 Del Skrevet 16. april 2020 Fikser de denne med hengerfeste og opp til 7 seter skal jeg jaggu legge alle fordommer mot VW og dieselgate på hylla og glimte til med nybil. 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 16. april 2020 Del Skrevet 16. april 2020 Har og lyst på ei buzz, gjerne 3 seter med stort varerom og mulighet for å dytte innatt nokre stoler viss man skal drasse på flere. Hengerfeste og grei rekkevidde blir eit must. Dernest bør alt av autonome egenskaper være mulig å velge bort slik at man slipper det rælet. Greier man ikkje kjøre bil med normal førerassistanse som man slår på etter behov har man heller ikkje noko i trafikken å gjere. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 Udust skrev (9 timer siden): Fikser de denne med hengerfeste og opp til 7 seter skal jeg jaggu legge alle fordommer mot VW og dieselgate på hylla og glimte til med nybil. Forstår deg godt der. I tillegg så må den få god nok rekkevidde og rask lading (kjøling og varming av batteriet). Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 Akkurat nå så er Cybertruck drømmeelbilen, da den treffer på alle punkter, minus hvordan den ser ut, men jeg har ikke sett den personlig, kun bilder og video Lenke til kommentar
Fredrik Horn Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 Dette er helligbrøde for oss "gamlinger", det blir som når Freia forsøkte å putte blåbær i Kvikk Lunsj, off-side reglen i fotball ble endret, og værmeldingen gikk fra å være en manuell firkant med magnetiske værsymboler som ble lagt i nærheten av hver landsdel og falt av til tider, og skøytestilen ble en egen gren.... You don`t mess with (to much nature) ! (dette var for de som ikke skjønte det et konsept kalt humor ;-) ) Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. april 2020 Del Skrevet 17. april 2020 (endret) Liker Buzz svært godt og tror den kunne fungert bra for oss... Men om prisantydningen jeg leste tidligere stemmer, stiller jeg spørsmålstegn ved om den kan erstatte noen av bilene i de nevnte segmentene. Edit: sjekka den andre artikkelen, 100 000 dollar var det. Endret 17. april 2020 av tommyb Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 18. april 2020 Del Skrevet 18. april 2020 (endret) 100 000 dollar var heller trøstesløst. Om den ble så populær som den burde, kunne en vel forventet en prisnedgang etterhvert(?) Samtidig som konkurrentene også ville oppdage at dette måtte være et relevant marked. Avgiftene drepte slike biler forrige gang, da de ble "for populære", delvis med miljø som argument (og sjalusi på løsningsorienterte skattebetalere). Dette markedet bør vekkes til live, til beste for alle! I et langstrakt land som vi har, er hjelpeløshet utrolig "u-sjarmerende" og teit. Endret 18. april 2020 av KjeRogJør Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 19. april 2020 Del Skrevet 19. april 2020 Forstår ikke disse bilene med nesten selvkjørende. Kan de ikke bare lavære å slå det på inntil det virker og er godkjent. Vi vet at disse bilene ligger helt på topp på skadestatistikken.Det må jo være som å lærekjøre med en fersk tenåring. Man kjører ikke bilen men er fremdeles føreren om det skjer noe. Sist jeg kjøpte ny bil kunne man heldigvis la være å krysse av for slikt. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 KjeRogJør skrev (På 18.4.2020 den 19.26): 100 000 dollar var heller trøstesløst. Det er nok viktigere for VW AG å kunne slå seg på brystet og vise til en lang rekke elbiler i sortimentet, enn å prise de slik at de blir attraktive på markedet. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 (endret) On 4/18/2020 at 7:26 PM, KjeRogJør said: 100 000 dollar var heller trøstesløst. Om den ble så populær som den burde, kunne en vel forventet en prisnedgang etterhvert(?) Joda, men ikke før konkurransen har slått inn. Quote Innen 10 år er håpet at prisen kan kunne presses ned til kun 10 000 dollar (89 000 kroner). https://itavisen.no/2020/01/10/vi-begynte-a-bli-bekymret/ Artikkelen er utydelig på om det er 10 år etter bilen kommer på markedet, altså 2032, eller 10 år fra nå, altså 2030. Men uansett usannsynlig at noen av oss kommer til å kjøre den med det første. Papirtiger. Men når prisen er presset ned fra 100 000 dollar til 50 000 dollar, kan vi ta opp denne tråden igjen. Det er forhåpentligvis nærmere 2022 enn 2030. Startprisen blir dog høy. Og for nisjemarkeder. Quote Men nå, tre år senere, har VW følget opp produktet på CES, og bekrefter at den blir tilgjengelig i 2022, men i første omgang i kommersielle settinger da prisen blir høy: 100 000 dollar (889 000 kroner). Endret 20. april 2020 av tommyb Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 20. april 2020 Del Skrevet 20. april 2020 (endret) 10 hours ago, Trestein said: Forstår ikke disse bilene med nesten selvkjørende. Kan de ikke bare lavære å slå det på inntil det virker og er godkjent. Vi vet at disse bilene ligger helt på topp på skadestatistikken.Det må jo være som å lærekjøre med en fersk tenåring. Man kjører ikke bilen men er fremdeles føreren om det skjer noe. Sist jeg kjøpte ny bil kunne man heldigvis la være å krysse av for slikt. Har du egentlig tenkt gjennom hva det innebærer, det du sier? Selvkjøring, delvis eller helt, er sammensatt av en rekke førerstøtte-systemer. Cruise control og skiltgjenkjenning gjør at folk har lettere for å holde fartsgrensa. Lane assistant reduserer ulykker med filbytte og biler i blindsona. Lane assistant og overvåking av sjåføren forhindrer ulykker med biler som er i ferd med å kjøre utenfor fordi sjåføren er for trøtt til å kjøre. Ryggesensorer og ryggeassistenter reduserer parkeringsulykker. Automatisk nedbremsning er vel selvforklarende. Osv. Sammen utgjør dette det som selges som "selvkjøring". Endret 20. april 2020 av tommyb 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå