Gå til innhold

Wifi til takterassen

Anbefalte innlegg

Har felles takterrasse i 5. etasje i bygget hvor jeg bor. Selv bor jeg i 2. etasje. Det trådløse nettet jeg har i leiligheten gir svakt men ikke sterkt nok signal til å koble seg på internett på takterrassen. Ønsker derfor å skaffe meg en sak (range extender?) som jeg kan sette frem (koblet til strøm) på hjørnet av takterrassen slik at den kan koble seg til det trådløse nettet i leiligheten min. Siden det er utendørs tenker jeg at jeg kobler dingsen ut fra strømmen når jeg går inn for dagen.  Har prøvd med en ASUS USB-N66 men den har elendig grensesnitt, oppsett osv. Hvilken dings er best? Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ute på hjørnet av takterrassen er det bitte litt signal med mobilen. Har selv en ASUS RP-N53 på et arbeidsrom i leiligheten som er koblet til hovedruteren to rom unna. Med RP-N53 får jeg topp signal på arbeidsrommet og soverrommet ved mobilbruk ift hvis jeg kun hadde koblet mobilen direkte til hovedruteren. Så har trua på at signalet vil bli noe bedre med en range extender.

Lenke til kommentar

Signalet vil bli bedre mellom mobilen og extenderen ja. Men mellom extenderen og routeren kan det foetsatt bli problemet.

Så extenderen vil få bitte litt signal fra ruteren som mobilen din bil bruke til å kommunisere via. Blir som å ha mobilen i hjørnet der selv om du sitter litt unna..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...