Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[løst] Returnere vare etter feilinformasjon hos selger på Elkjøp?


Anbefalte innlegg

Nå har Elkjøp sluttet med 30 dagers returrett i disse Corona-tider så spør her. I går kjøpte jeg en Google nest hub hos Elkjøp. Det stod mellom den og en Google home høyttaler. En selger sa man kunne kjøre Chrome på den, noe som gjorde at jeg så for meg at man kunne bruke den til å hente opp oppskrifter på kjøkkenet mens jeg lagde noen av oppskriftene jeg har på OneNote (eller andre oppskrifter fra nettet generelt sett). eter å ha konfigurert den innser jeg at dette ikke er mulig. en kan riktig nok caste skjermbildet fra en Android men det er avhengig av at jeg henter opp det jeg skal se på og scrolle via mobiltelefonen så da kunne jeg like gjerne brukt den. Google nest home var med andre ord litt bortkastet. Jeg har andre smarthøyttalere fra Google home og kunne fint klart meg med en lik istedenfor. 

Nå ha ikke Elkjøp åpent kjøp lenger så jeg er usikker på om jeg får returnert den.Mye av grunnen til at jeg kjøpte den var på grunn av feilinformasjon fra selger. er det noe håp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel sånn at dersom du kjøper noe i en fysisk butikk hvor du har anledning til å se og prøve et produkt så har man i utgangspunktet ingen "krav" til å få bytte noe.

Butikker pleier å være veldig medgjørlige allikevel, til det punkt at veldig mange tror det er en rettighet, men det mener jeg er feil.

Hvis man skal returnere en vare på grunn av at den "ikke svarer til forventningene" så tror jeg det kun gjelder netthandel O.l.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare finne oppskriftene på google home?
høres tungvint ut å finne oppskrift på mobilen så sende til google home..

"hey google, finn oppskrift på lasagne", så får du ett utvalg oppskrifter.
Usikker på onenote, men vil tro man kan få opp dokumenter derifra også, evt fra google drive.

Lenke til kommentar
Invader Zim skrev (11 timer siden):

Nå er det vel sånn at dersom du kjøper noe i en fysisk butikk hvor du har anledning til å se og prøve et produkt så har man i utgangspunktet ingen "krav" til å få bytte noe.

Hvis selger har gitt kunden feil informasjon om produktet, som har gjort at kunden har kjøpt produktet på feil grunnlag, så kan man heve kjøpet. Det kan imidlertid bli ord mot ord, men seriøse firma lar vanligvis tvilen komme kunden til gode.

Lenke til kommentar
aklla skrev (11 timer siden):

Hvorfor ikke bare finne oppskriftene på google home?
høres tungvint ut å finne oppskrift på mobilen så sende til google home.

Det er selvfølgelig en mulighet for nye oppskrifter men ettersom jeg har en haug med oppskrifter samlet opp i OneNote vil jeg også ha muligheten til å bla opp de på skjermen. 

Invader Zim skrev (11 timer siden):

Nå er det vel sånn at dersom du kjøper noe i en fysisk butikk hvor du har anledning til å se og prøve et produkt så har man i utgangspunktet ingen "krav" til å få bytte noe.

joda, greit nok det men når jeg spør noen i butikken om en funksjonalitet (og vedkommende svarer innledningsvis at de har peil på produktet) så tar jeg det de sier for en god fisk. 

Dubious skrev (10 timer siden):

Selgeren hadde ikke feil
Vel og merke om det er samme enhet, siden det er home og ikke nest

Takk. Virker litt knotete å finne frem men skal sjekke det ut.

La den ut på Finn i går og ble tipset om noen at Finn har den 250 kroner billigere. Skal prøve å enten å få hevet kjøpet eller prøve å tilgodelapp / tilbakebetalt på prisgarantien i morgen. 

Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (44 minutter siden):

Hvis selger har gitt kunden feil informasjon om produktet, som har gjort at kunden har kjøpt produktet på feil grunnlag, så kan man heve kjøpet. Det kan imidlertid bli ord mot ord, men seriøse firma lar vanligvis tvilen komme kunden til gode.

Ja, det er klart, men som du sier kan det bli en vanskelig diskusjon om selger slår seg vrang. Jeg har mer enn én gang vært nødt til å troppe opp i en butikk på andres vegne for å argumentere mot urimelig behandling, men det er poengløst å tenke rettslige skritt i en sånn liten sak. Det fleste butikker lar det meste gå i favør av kunden, ja. Én dårlig omtale er verdt ti gode.

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til [løst] Returnere vare etter feilinformasjon hos selger på Elkjøp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...