Solaris Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 jeg må jo vente på ny hk cpu ram som jeg bestillte i går Åhhh! Da kan du jo teste litt på hovedmaskinen din i mens, men anbefaler deg å gjøre følgende. 1. Koble fra den/de harddiskene du har i maskina nå. 2. Monter inn den 6GB harddisken du har tenkt å bruke i serveren. 3. Installer i vei og rot rundt for å se om du forstår noe.. På denne måten kan du knote så mye du vil uten å få problemer med å få liv i Windows`en igjen etterpå! Lenke til kommentar
paroa Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) det er 2 harddisker montert: en 30GB som jeg forlåbi skal bruke, når den byttes ut skal den inn i servern. disk NR2 er den jeg skal bruke i servern og er på 6GB og det ligger ingen ting på den, men jeg kom på at den er formatert til NTFS noe som jeg tror ikke er noe smart, gjør det noe eller skal jeg formatere den til FAT32? Endret 30. desember 2003 av roaldsøy Lenke til kommentar
paroa Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 solaris?? Lenke til kommentar
paroa Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 den iso filen er det bare og brenne den på cd? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg er her, bare litt opptatt andre steder! Hvis du kun har harddisker i maskina som alt kan slettes på, er alt i orden. Du trenger ikke å formatere/slette noen partisjoner før du setter igang, de vil bli borte under installasjonen av CC uansett. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 men kan man brenne iso filen på cd, eller må jeg gjøre noe med den? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 den iso filen er det bare og brenne den på cd? Bare å brenne til CD, men den må brennes som Image. Ikke vanlig data CD! La meg anta at du bruker Nero, da går du på 'File | Burn Image' eller noe lignende. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 nei, jeg bare drar filene over(xp pro.) Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Du har altså ikke noe annet brenneprogram installert? Da tipper jeg ISO Recorder fungerer. Har ingen erfaring med det selv, men det ser ut for å være akkurat det du trenger. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 For folk som er uerfarne med Linux og server kan jeg anbefale Mandrake 9.2 som kan lastes ned fra ftp://sunsite.uio.no/pub/linux/ , dette er i allfall den distroen som er mest nybegynnervennlig (ligner mest på windows), det tok meg bare en halvtime fra jeg startet installasjonen til jeg hadde web og ftp-server oppe, i tillegg har jeg komplett officepakke, mysql-server, og alt tenkelig av programeringsverktøy, det meste kan styres fra en hvilken som helst windows-pc over web. Det ligger 3 cd,er der på UIO, men sannsynligvis trenger dere ikke mer enn cd1 og cd2 , cd3 er internasjonale tillegg. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 skal laste det ned i morra, litt seint og begynne med det nå... Lenke til kommentar
gather Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 en iso fil et et bilde av hvordan en cd skal se ut du må altså brenne denne ut på en cd via et brenneprogram som kan brenne cd etter imagefil Lenke til kommentar
bruno Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 men jeg kom på at den er formatert til NTFS noe som jeg tror ikke er noe smart, gjør det noe eller skal jeg formatere den til FAT32? Linux bruker sitt eget filsystem som heter ext3 så du trenger ikke formatere, og stasjonene blir heller ikke C:, D: osv som i Windows men HDA, HDB osv. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Edit: alt borte vekk.... Endret 30. desember 2003 av jarmo Lenke til kommentar
paroa Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) edit: borte vekk Endret 1. januar 2004 av roaldsøy Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 RTFM Les heller litt i retningslinjene du! Lenke til kommentar
paroa Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2004 jeg har instalert clarckconnect nå på servern, men jeg kommer ikke inn på servern via putty. jeg taster inn ip'n og så kommer det bare:" network error: connection timed out" hva er feil?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå