Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

å lage en egen server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra du gjorde det rigtige valget ;)

Men uansett, sett deg litt inn i det så ser du fort om du klarer/ikke liker det.

Join gjerne #alinux.no på EFNet så hjelper vi deg. :)

lol... denne posten din synst jeg var litt bullshitt.

 

 

*prøver å vere still*

que?

det du gjør virker mer som om at du prøver å lokke folk til å bruke linux, istaden får å virkeli HJELPE fyren... du mener.. linux owns all = du har hjelpt han på beste måte ved å få han til å bruke linux

Jeg hintet bare til bedre sikkerhet. Har ikke noe spesielt hat mot Microsoft :p

nåja, har hørt om en del angrep mot store linux servere i det siste :)

 

Etter min mening er linux "mer sikkert" pga at de eier 90% av maskinene på denne kloden, derfor er det mer interesant å lage virus/worms o.l til de, en de få linux maskinene. dessuten har de som bruker linux oftest mer peiling på data og slikt en en AVERAGE windows bruker.

Lenke til kommentar

ssh er en kjekk protokoll som lar deg logge inn på andre maskiner som kjører en sshd. eneste er at du må ha et brukernavn på systemet. du kan gjøre nesten alt gjennom ssh, bortsett fra å starte X. (du kan starte X, men du får ikke displayet opp på skjermen.) Tror det finnes et program som lar deg starte X og, men det går skittregt..

Lenke til kommentar
Bra du gjorde det rigtige valget ;)

Men uansett, sett deg litt inn i det så ser du fort om du klarer/ikke liker det.

Join gjerne #alinux.no på EFNet så hjelper vi deg. :)

lol... denne posten din synst jeg var litt bullshitt.

 

 

*prøver å vere still*

que?

det du gjør virker mer som om at du prøver å lokke folk til å bruke linux, istaden får å virkeli HJELPE fyren... du mener.. linux owns all = du har hjelpt han på beste måte ved å få han til å bruke linux

Jeg hintet bare til bedre sikkerhet. Har ikke noe spesielt hat mot Microsoft :p

nåja, har hørt om en del angrep mot store linux servere i det siste :)

 

Etter min mening er linux "mer sikkert" pga at de eier 90% av maskinene på denne kloden, derfor er det mer interesant å lage virus/worms o.l til de, en de få linux maskinene. dessuten har de som bruker linux oftest mer peiling på data og slikt en en AVERAGE windows bruker.

Poenget er at nesten ingen gidder å lage virus til linux, da foremålet vel er at det skal spre seg mest mulig.. og det er svært få pc-brukere som bruker linux på maskinen sin.

Boksen min ble forøvrig roota her om dagen, men regner med at det var min skyld. Å gi bort root-passet til folk man "stoler på" er visst ikke så fryktelig lurt. ;)

Lenke til kommentar

så det ligner på dos?

men da går det vel ikke og se grafikk da?

er clarkconneckt et "vindu program" ?

og nå er jeg på 97% på nedlastinga anbefaler dere og instalere det på den datan jeg bruker nå som det ligger xp på, for og teste det litt.

da kan jeg instalere det på den 6GB disken jeg skal bruke.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaller deg å bruke windows og et ftpserver program..

 

1. Du er ikke avhengig av oppetid (regner ikke med at du skal dele vitale data for et firma eller lignende)

2) windows er enkelt, du er kjent med det fra før

3) du sitter bak en ruter som også sansynligvis fungerer som firewall og store verdier vil ikke gå tapt om en hacker føler for å lese innholdet ditt.

4) du burde lære hvordan et nettverk fungerer først, så kan du prøve linux. (det er vanskelig å ta alle skrittene på en gang)

 

Setter selv opp en ruter nå.. gjør det så enkelt/billig som mulig.

EN diskett, 0 harddisk, 0 vifter, 0 cdrom, 1 hub og en instalasjonstid på minder enn 5 min.

Det hele på en p133@166 med 16mb ram

Coyote linux er fint :) enkelt er det også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...