MaxRider Skrevet 13. april 2020 Rapporter Del Skrevet 13. april 2020 Hei. Jeg forsøker å lage meg et system som kan varsle meg via en detektor om bevegelse foran denne detektoren. Detektoren må kunne «se» ca 3-6 meter foran seg. Tanken er at ved deteksjon, skal det sendes et signal (trådløst) til en mottaker i min posisjon (opptil 200 meter unna). Kan ikke basere meg på SIM-kort med SMS-varsling, da jeg må ha varsel i sanntid (uten opphold). Varselet på mottakeren kan være noe så enkelt som en liten lysdiode eller en buzzer. Senderen må kunne operere på batteristrøm (Li-ion). WiFi er heller ikke mulig, da dette ikke finnes i nærheten. Det beste hadde vært å benytte en FM-sender eller tilsvarende. Noen idéer?? Lenke til kommentar
MaxRider Skrevet 14. mai 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2020 Da er det ikke nødvendig med noen tips eller idéer om et slikt varslingssystem. Jeg endte opp med å bestille meg et slikt system fra eBay: https://www.chamberlain.com/wireless-motion-alert/p/CWA2000 Min pakke besto av 1 mottaker og 2 sensorer, disse gir i tillegg ulik lyd/blink ved deteksjon, slik at jeg kan høre/se hvilken sensor som er utløst. Har kun gjort noen små tester på kort avstand, men dette ser veldig lovende ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå