Gå til innhold

Hauppauge WinTV NEXUS & kortleser

Anbefalte innlegg

*Har HTPC.

*Har kjøpt Force Frontier 55 antenne med 4 hoder. Håper denne er bra (??)

-====Trenger Satelitt Tuner====-

Har noen valg

* Hauppauge WinTV nexus-s og 2 slots Common Interface kortleser.

* En Force dekoder eller tilsvarende vanlig "boks".

Hva skal jeg velge? Jeg vil ha bra bilde og lyd. Det er det som teller. Kan f.eks den kortleseren jeg linket til over ha både viasat og canaldigital kort i samtidig? Kan den ha noen av kortene i det hele tatt?

* Skystar2

Dette kortet har ikke kortleser. Kan jeg/er det vits i å bruke dette kortet i tillegg til en av de andre løsningene? Altså, HTPC`en står der uansett. Kan dette kortet erstatte både en vanlig forcetuner og nexus-s kortet?

Håper det er en satelitt-nerd der ute som hørte mitt nødskrik!

DrErling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, for all del, jeg synes ikke nerd er et stygt uttrykk. Jeg legger KUN positive egenskaper i å være nerd.

Du kan hjelpe meg selv om du ikke er nerd også! Jeg trenger bare hjelp! Om hjelpen kommer fra en nerd, en pensjonert taxisjåfør eller noen andre er ikke interessant!

;)

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal forvente for mye fra Vigji^, ta en titt på innleggene hans så ser du hva han kan. :p

Har endel erfaring med vanlige tunere, mindre med PC tunere. Men Hauppauge skal være det beste. Når det gjelder "kortleser", så husk at denne ikke er for kortene, men for CAM (som inneholder kortleser). Skal du ha både CD og Viasat så trenger du en Conax CAM og en Viacess CAM, hver koster over 1000-lappen. Så en slik løsning velges i alle fall ikke for å spare penger.

En mottager uten CAM interface er kun for FTA kanaler, det blir meget begrenset nytteverdi. Muligens finnes det software som gjør at du klarer deg uten CAM, f.eks slik som Dreambox (som jeg bare har hørt om).

Jeg føler at PC løsninger er for lite brukervennlige, jeg foretrekker vanlig mottager med harddisk. Og da er Topfield det beste jeg har sett.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...