_Xorcist Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg har nettopp kjøpt meg en ViewSonic VP191S skjerm. Har lagt inn egne drivere for skjermen og det ser nydelig ut. Går fint å spille av video i WinDVD og Media Player Classic, men med en gang jeg prøver å kjøre det av i fullscreen så ser det helt jævlig ut.. Masse horisontale linjer og generelt ille.. Jeg har et Gainward Ti4400 (Nvidia 53.03 drivere) skjermkort, men har aldri hatt noe problemer som lignet på dette tidligere. Skjermen er koblet til med DVI. Noen tips? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Fant jo ut fryktelig fort at det var fordi Full-Screen oppløsningen ikke matchet skjermen. Har nå satt den til 1280x1024 i Media Player Classic. Noen som vet hvordan man endrer det i WinDVD eller PowerDVD? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Altså alt blir dårlig på en LCD skjerm hvis man ikke kjører default oppløsning bare så det er sagt. Hvordan klarte du å forandre oppløsning i Windows Media Player!? Ehhh...bare spiller av filmen jeg i fullskjerm og ingen problemer... Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 View->Options->Playback->Change Fullscreen Resolution Eneste som er ræva er at jeg ikke kan velge 1280x1024 75Hz, men kun 60Hz, så hvis ikke skjermen står på 60Hz tar det et par sekunder å gå inn og ut av fullscreen. Lenke til kommentar
capy Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 den skal stå på 60Hz ja, det er det mest ideelle for lcd. det hakker ikke uansett. tror du skal sette oppløsningen for windows til standard oppløsning på lcd'en, så blir det nok bedre. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Windows har riktig oppløsning, så det er ikke noe problem. Kjører 60Hz i windows også, er jo ikke noe problem på en lcd.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 skjer dette problemet kun når du bruker fullscreen på filmer, eller oppstår problemet også i spill? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Det skjer kun når jeg spiller av filmer. Xvid, Divx, DVD, VCD, SVCD osv. Har funnet ut at det bare skjer når refresh rate står på 75Hz.. skjønner ikke hvorfor den kjørte default på 75Hz i grunnen.. Slik ser det ut Bildet er tatt med blitz, men man får jo en grei forståelse av hva jeg mener. Masse rare horisontale striper.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå