BertNaked Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 Ser på noe utstyr fra utlandet som jeg skal kjøpe inn som privatperson. Så ser jeg de annonserer varene med og uten VAT. Så leste litt opp på policyen deres med VAT, og de sier følgende: Sitat is obliged to charge VAT on all orders delivered to destinations in member countries of the EU Så, må jeg da betale for VAT i tillegg til momsen når den kommer hit? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 Nope, vi er ikke EU medlem. Så du skal ikke trenge å betale den utenlandske momsen. 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 12. april 2020 Del Skrevet 12. april 2020 De fleste seriøse aktører vil ikke belaste deg dobbelt. Sist jeg bestilte noe av litt verdi fra utlandet ble det betalt uten VAT til butikken, moms ble krevd inn av Svea her i Norge, kom som en separat faktura. Jeg måtte bevise hvor mye jeg hadde betalt med en kvittering. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. april 2020 Del Skrevet 13. april 2020 Land som er medlem i EU betaler moms i det landet de handler i 1 Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 14. april 2020 Forfatter Del Skrevet 14. april 2020 Aha, skjønner. Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå