Gå til innhold

Bygger ekstrem elektrisk motor. Vil sette fartsrekord for elbil


Anbefalte innlegg

Tror neppe en hyllevare inverter for industribruk er helt egnet for dette formålet. Den er nok både for tung og for treg reguleringsmessig for å oppnå den aksleresjonen de ønsker.

Det skjer mye morsomt innen elektrisk motorsport om dagen, men akkurat på motorsiden er det mest optimalisering av kjente konsepter som gjelder.

Det er på styringer, halvlederteknologi og energilager de store nyutviklingene finner sted. Noe av nyvinningene finner nok veien ut i industrien etter hvert også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KLAB19 skrev (56 minutter siden):

Tror neppe en hyllevare inverter for industribruk er helt egnet for dette formålet. Den er nok både for tung og for treg reguleringsmessig for å oppnå den aksleresjonen de ønsker.

Det skjer mye morsomt innen elektrisk motorsport om dagen, men akkurat på motorsiden er det mest optimalisering av kjente konsepter som gjelder.

Det er på styringer, halvlederteknologi og energilager de store nyutviklingene finner sted. Noe av nyvinningene finner nok veien ut i industrien etter hvert også.

 Som sagt så har motorene på verdens raskeste bil Trust 1 ikke gitt bilverden allverdens forbedringer. 

Lenke til kommentar

Dette er som så mye annet et pr-stunt for å få oppmerksomhet.

De som tenker praktisk er vel de som våkner i denne prosessen.

Siste ord er aldri sakt, dette blir like hjerne enda en flymotorkandidat også.

Men strømmen skal passere andre ting også, før den kan gjøre ønsket arbeid.

Flere faktorer en kunne tenke som viktige i denne sammenhengen.

Det jobbes og tenkes, det er det viktigste.

Lenke til kommentar

Denne motoren tipper jeg har andre egenskaper en bare akselerasjon i bil, må anta den har et moment som er nyttig til andre ting.

Muligheten for å bygge den ut i moduler er ikke så dumt.

Servicevenllig og færre nødvendige modeller å velge i.

Bare hver motors aksel er dimensjonert til flere motorer, i aksial sammenkobling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En meget interessant motor. Skulle gjerne hatt mer opplysninger, f.eks. vekt, spenning, turtall osv. Framtidens elektriske fly trenger store ,lette og effektive motorer. Ved å koble sammen flere, får man også redundans, noe som er viktig i flyindustrien. Ønsker alle framskritt på elektromotor-fronten velkommen, selv om batteriteknologien er den største flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Ideen ryker ellers.

Så de tenker sikkert å ta ut all kraft i ene enden.

Det ligner tankegangen med flersylindrede

forbrenningsmotorer.

Lavere byggehøyde og smidigere å plassere i et kjøretøy, i forhold til ytelse.

Dette kan være en fornuftig strategi.

Det skal ikke stå på Aksel ?

 

Lenke til kommentar
Trestein skrev (På 13.4.2020 den 12.13):

 Som sagt så har motorene på verdens raskeste bil Trust 1 ikke gitt bilverden allverdens forbedringer. 

Kan de ha en sammenheng med at Trust 1 er jet drevet tro?

Meg bekjent er jet fremdrift ikke noe man vanligvis finner i offentlig trafikk, men sist jeg sjekket var det relativt vanlig med elbiler.

Lenke til kommentar
KLAB19 skrev (1 minutt siden):

Kan de ha en sammenheng med at Trust 1 er jet drevet tro?

Meg bekjent er jet fremdrift ikke noe man vanligvis finner i offentlig trafikk, men sist jeg sjekket var det relativt vanlig med elbiler.

Jet motorer er blitt brukt i så mangt. Fra brannpumper ,skip og tog. Poenget er at el motor kan du lage hjemme i garasjen. Tviler som sagt på at en elmotor laget for et rekord forsøk vil være særlig til nytte for allmenheten. Den blir nok tilpasset dette rekord forsøket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...