Baltusmaltus Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Hei. Jeg har bestilt en ny og med WiFi Adaptateur PCI Express, 802.11b/g/n. Den ankommer til uken. Min kone ønsker ikke å ha 25 meter med Ethernet kabel gjennom leiligheten. Planen for å få WiFi signal dit maskinen skal stå er å bruke en netgear ex3700 wifi repeater. Etter å ha testet litt klarer jeg å få bra hastighet på 5ghz båndet. Dette er målt med mobilen. Av en eller annen grunn får jeg langt lavere hastighet på 2.4ghz. Spørsmålet er om det WiFi adapteret som følger med pc'en kan bruke 5ghz? Dersom jeg må over på 2.4 the er det noen tips for å få opp hastigheten? Tenkte jeg skulle bytte kanal på ex3700 men det får jeg ikke lov til. Er det noen der ute som har noen forslag? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Har du en link til WiFi adapteret eller hvilken PC det er snakk om da? Utover kanal og plassering av ruter og adapter er det ikke så mye magi man kan gjøre. Avstand, vegger og materialer vil gjøre sitt. Hva med å vurdere Powerline/homeplug for å hoppe bukk over problemet? Lenke til kommentar
Baltusmaltus Skrevet 11. april 2020 Forfatter Del Skrevet 11. april 2020 (endret) Sampson skrev (17 minutter siden): Har du en link til WiFi adapteret eller hvilken PC det er snakk Står ikke så mye om wifikortet. Endret 11. april 2020 av Baltusmaltus Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Er det ikke 802.11AC som er tingen nå? N begynner vel seriøst å dra på åra? Lenke til kommentar
Baltusmaltus Skrevet 11. april 2020 Forfatter Del Skrevet 11. april 2020 sedsberg skrev (4 minutter siden): Er det ikke 802.11AC som er tingen nå? N begynner vel seriøst å dra på åra Kanskje bare bestille et nytt WiFi kort da om det ikke går Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 sedsberg skrev (13 minutter siden): Er det ikke 802.11AC som er tingen nå? N begynner vel seriøst å dra på åra? Faktisk det er ax, eller wifi-6 som er tingen nå. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Ja jeg surrer litt. Mente "AC som er minimum nå". ? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 11. april 2020 Del Skrevet 11. april 2020 Helt klart, ac er standard nå. ax er på vei inn. For å svare på TS. Jeg vil tro kortet ditt støtter 5 GHz, men jeg kan ikke si det helt sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå